HomeRynek outdoor

Euromark Polska S.A. w pierwszej dziesiątce giełdowych wzrostów 2010

Euromark Polska S.A., właściciel marek Alpinus, Campus oraz sieci Planet Outdoor dokonał w ubiegłym roku ogromnego skoku i znalazł się wśród 10 spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, które osiągnęły najwyższą stopę zwrotu w 2010 roku.

Euromark, logo

Stopa zwrotu Euromark wyniosła w 2010 roku aż 204,2%, co plasuje spółkę na 4 miejscu wśród spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Na tej liście znajdują się spółki, które w trakcie roku wprowadziły z sukcesem jakiś produkt (np. City Interactive, którego gra komputerowa to ogromny przebój na rynku amerykańskim i polskim) oraz takie, które na początku 2010 roku znajdowały się na skraju bankructwa (np. odzieżowe Monari). Pytanie, gdzie na tej skali jest Euromark? Wydaje się, że gdzieś pomiędzy.

Spółka wprowadziła program naprawczy, rezygnując m.in. z przynoszącej straty brytyjskiej spółki zależnej, oraz odświeżyła kolekcję Campusa, który jest koniem pociągowym sprzedaży. Campus odpowiada za ponad 70% przychodów spółki.

Oczywiście ranking przygotowany przez portal Money.pl stanowi swego rodzaju uproszczenie. Pokazuje jedynie firmy, które na końcu roku miały dużo wyższe notowania niż na początku. Giełda nie rządzi się kalendarzem rocznym i gracze giełdowi mieli w 2010 roku również wiele innych okazji, by wypchać swoje portfele.

Więcej o kondycji Euromark Polska S.A. i prognozach możecie usłyszeć w wywiadzie przeprowadzonym z wiceprezesem spółki Rafałem Łysakowskim przez TVN CNBC.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0