Niesłabnącym powodzeniem cieszą się własne, kilkudniowe pokazy marek. Taką strategię od kilku lat stosuje firma Martes Sport, jedna z największych na polskim rynku firm z branży outdoorowej i sportowej.
W tym roku Martes Sport kilka dni po Targach Kielce – na których nie był obecny – zorganizował w Bielsku-Białej trzydniowe pokazy dla swoich klientów, na których prezentowano kolekcję jesień-zima 2011 marek Iguana oraz Hi-Tec. Prezentacje odbyły się w okazałej siedzibie Brugi, firmy związanej z Martes Sport.
Do Bielsko-Białej przyjechało około 140-150 firm, co przełożyło się na ponad 240 osób. I jak zapewnia Szymon Reichert, Brand Manager marki Hi-Tec z Martes Sport, była to tylko część kontrahentów firmy. Wśród sklepów były zarówno te outdoorowe, multisportowe, jak i stricte odzieżowe.
Na pokazach kolekcji Jesień Zima 2011 było około 140-150 klientów, wcześniej mieliśmy około 120 klientów, widać więc znaczący wzrost. Klienci, których nie mogliśmy zaprosić z racji ograniczonej liczby miejsc na prezentacjach i w hotelu, a także ci, którzy w czasie prezentacji nie mogli zjawić się w Bielsku-Białej odwiedzili nas indywidualnie. Ich liczba również zdecydowanie wzrosła – mówi Szymon Reichert. Pokazy Martes Sport należą więc prawdopodobnie do największych w naszej branży.
Prezentowane kolekcje były niewątpliwą odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, a zaproszeni goście na bieżącą komentowali pokazywaną odzież. Zważywszy na to, że Martes Sport reprezentuje naprawdę sporą część naszego rynku sportowego i outdoorowego, można wyciągnąć pewne wnioski na podstawie tego, co modelki i modele pokazywali na wybiegu. Jaki jest więc nasz rynek z perspektywy marki Hi-Tec?
Przede wszystkim charakteryzuje się mocno stonowanymi kolorami – dominującymi barwami jest najpopularniejsza w polskim outdoorze czerń. Obok niej na wysokiej pozycji plasuje się ciemna zieleń, brąz, czerwień, a także występujący ostatnio w większości segmentach rynku odzieżowego – fiolet. Tradycyjne kolory przeważają w kolekcji męskiej, zdecydowanie większą różnorodnością charakteryzują się produkty przygotowane z myślą o paniach.
Klienci marki Hi-Tec cenią również uniwersalność, którą uosabia w tym przypadku odzież typu trzy w jednym, czyli kurtka softshellowa wraz z kurtką zewnętrzną. A wszystko w cenie od 350 do 550 zł.
Z popularności marki Hi-Tec w sklepach sportowych można także wywnioskować, że dla wielu klientów nie jest istotna waga odzieży, parametry membrany, a także dopracowane kroje i funkcjonalność – czyli cechy liczące się w wysoce technicznych produktach. Hi-Tec pokazuje za to, że cały czas jedną z kluczowych cech dla polskiego klienta jest cena. Samą kurtkę softshellową można kupić już za 250 zł, kurtkę polarową za 129 zł, a kurtkę zewnętrzną za niespełna 200 zł.
Dodajmy, że firma Martes Sport jest odpowiedzialna za projektowanie i produkowanie odzieży marki Hi-Tec, zaś obuwiem zajmują się brytyjscy przedstawiciele marki.
Poza prezentacją najnowszych kolekcji marek, Martes Sport zadbał także o dodatkowe atrakcje dla swoich klientów. Wśród nich znalazło się wyjście do teatru w Bielsku-Białej na sztukę „Mayday” oraz losowanie cennych nagród (w tym m.in. weekendu SPA, czy telewizora LCD).
Podczas wcześniejszych prezentacji organizowaliśmy kolacje galowe połączone z dyskoteką, a bawili się z nami np. tancerze z You Can Dance bądź inne znane postaci. Każdy taki pokaz jest też wyzwaniem dla nas, bowiem naprawdę zależy nam, żebyśmy jak zwykle zaskoczyli naszych gości oraz dobrze spędzili z nimi czas. Już planujemy kolejną prezentację… – dodaje Szymon Reichert.
Zaproszeni na pokazy goście mają także za każdym razem zapewniony nocleg w kurorcie uzdrowiskowym Jawor, w miejscowości Jaworze koło Bielska-Białej.
Martes Sport pokazy dla swoich klientów organizuje dwa razy do roku, zwykle wkrótce po kieleckich targach, na których firma już się nie wystawia. Pierwszą prezentację zainaugurowano w 2009 roku. Jak twierdzi Szymon Reichert, nie ma planów, aby powrócić na Targi Kielce. Zwłaszcza, że obecna formuła pokazów świetnie się sprawdza.
Przede wszystkim możemy zaprezentować w pełnej okazałości całą kolekcję naszych marek, co z racji jej wielkości byłoby niemal niemożliwe na stoisku targowym czy showroomie. Na naszych prezentacjach kolekcja pokazywana jest na profesjonalnym wybiegu, na modelach i modelkach. Klient ma czas, żeby dokładnie obejrzeć każdą pozycję a po prezentacji na dotknięcie, przymierzenie i sprawdzenie każdego produktu, który zainteresował go podczas prezentacji. Poza samymi pokazami, spotkanie z naszymi klientami to także świetna okazja do integracji – zapewnia Reichert.
KOMENTARZE