HomeRynek outdoor

Polska premiera Outdoor Research

Amerykańska marka Outdoor Research wchodzi na polski rynek outdoorowy. Polska premiera marki będzie miała miejsce na zbliżających się targach Kielce Sport-Lato, w dniach od 4 do 6 sierpnia.

Wyłącznym przedstawicielem marki w naszym kraju jest krakowska firma Kvapi Products ltd. Managerem marki OR w Polsce, odpowiedzialnym za wprowadzenie produktów firmy na rynek został Marcin Marzec, twórca sukcesu rynkowego bezszwowej bielizny termoaktywnej Spaio w ostatnim sezonie zimowym.

Na Targach Kielce Outdoor Research zaprezentuje pełną kolekcje na Wiosnę-Lato 2012. Marka wystawi się na stoisku nr E23.

Na targach zaprezentujemy pełną kolekcje firmy OR na przyszły sezon wiosenno-letni. Katalog prezentowanych produktów dostępny jest na stronie www.outdoorresearch.com.pl. Poza odzieżą wykonaną w unikalnych, niedostępnych dotąd na naszym rynku technologiach, zaprezentujemy bardzo bogatą ofertę czapek i systemów pakowania. Zwłaszcza ta druga będzie prawdopodobnie najszerszą ofertą na polskim rynku outdoorowym – mówi Marcin Marzec, manager marki OR w Polsce.

W nowej kolekcji Outdoor Research znajduje się kilkadziesiąt modeli odzieży zarówno damskiej, jak i męskiej, a wśród nich kurtki zewnętrzne, softshelle, spodnie, bluzy i koszulki. Marka produkuje także czapki (ponad 70 modeli), rękawiczki (blisko 40 modeli), stuptuty (kilkanaście modeli), jak również wodoszczelne torby oraz worki biwakowe.

Outdoor Research, kurtka Axiom Jacket wykonana z Gore-Tex Active ShellOutdoor Research, kurtka Axiom Jacket wykonana z Gore-Tex Active Shell

W zasadzie wszystkie produkty OR są innowacyjne i mają w sobie jakąś „nowinkę” technologiczną. Firma OR ma w USA własne laboratoria, które z sezonu na sezon pracują nad doskonaleniem kolekcji. OR produkuje własne, dwu i trójwarstwowe laminaty, które w niczym nie odbiegają pod względem właściwości użytkowych od produktów firmy Gore, z którą OR zresztą współpracuje. Do najciekawszych produktów z letniej przyszłorocznej kolekcji OR zaliczyłbym na pewno worki kompresyjne, działające na zasadzie pociągnięcia jednej linki, termoaktywne koszulki wykonane w 100% z surowców przetworzonych w wyniku recyclingu (butelek PET) oraz coś, czego nie oferuje chyba żadna inna firma na naszym rynku – „oddychające” koszulki, wykonane w 85% z polipropylenu i 15% z wełny merynos. Jest to opatentowana technologia, stworzona przez grupę byłych inżynierów firmy DuPont, którzy kilkanaście lat temu zrezygnowali z pracy w tym koncernie na rzecz realizacji własnych nowatorskich technologii – kontynuuje Marcin Marzec.

Na polskim rynku outdoorowym, określonym w badaniu European Outdoor Group jako rozwijający się, wciąż jest miejsce na nowe marki. Warunkiem sukcesu jest jednak dbałość o promocję i przybliżanie produktów marki jej użytkownikom. Jak zapewnia Marcin Marzec firma Kvapi Products Ltd ma swój własny pomysł na wypromowanie Outdoor Research na polskim rynku:

Outdoor Research obecny jest w Polsce dopiero od kilku tygodni, i tak naprawdę startujemy w Kielcach, niemniej biorąc pod uwagę jakość i innowacyjność oferowanych produktów, jak również ich cenę w porównaniu z konkurencją uważam, że OR jest w Polsce „skazana” na sukces. Ambasadorami marki będą czołowi polscy alpiniści i himalaiści, znający i doceniający produkty OR, których będziemy wspierać w ich działalności. Nie mogę jednak zdradzić ich nazwisk, dopóki nie podpiszemy z nimi ostatecznie porozumienia na temat współpracy. Na pewno będziemy chcieli, aby produkty OR już od pierwszego sezonu znalazły się w czołowych polskich sklepach outdoorowych, będących wizytówką branży na swoim lokalnym rynku. Konkurencja w oferowanym przez nas segmencie produktowym jest duża i oczywiście ją doceniamy, niemniej uważam, że dobry produkt to 50% sukcesu, jego dobra cena to też 50% sukcesu – tak że razem mamy 100% szansy na sukces – dodaje.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0