HomeRynek outdoor

Intersport – słaba sprzedaż odzieży i sprzętu zimowego

W związku z zaskakująco ciepłym sezonem zimowym sieć INTERSPORT Polska S.A. odnotowała w listopadzie niższe o 14,7% przychody ze sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku.

W opublikowanym w dniu 5 grudnia br. raporcie bieżącym Spółka INTERSPORT Polska S.A. podała, że przychody ze sprzedaży osiągnięte w listopadzie 2011 roku, wyniosły 14.610.000,00 zł i były niższe o 14,7% w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku (17.121.000,00 zł). Narastająco od stycznia do listopada Spółka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 170.362.000,00 zł.

Słaby początek sezonu zimowego, to głównie rezultat zaskakująco ciepłego listopada, który nie zachęcał klientów do zimowych zakupów. W salonach INTERSPORT sprzedaż w grupach całorocznych typu (basen, football, running, obuwie sportowe) przebiegała na porównywalnym poziomie do ubiegłorocznego. Odnotowany spadek przychodów, to głównie rezultat słabej sprzedaży odzieży i sprzętu zimowego, które nie cieszyły się zainteresowaniem konsumentów.

Przygotowaliśmy w tym sezonie zimowym naprawdę konkurencyjną ofertę sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej, ale do pełnego sukcesu zabrakło nam korzystnej aury zimowej. W ubiegłym roku w drugiej połowie listopada oraz pierwszej połowie grudnia w Polsce mieliśmy pełną zimę. W tym roku klienci czekając na mróz i śnieg przesuwają zakupy na późniejszy okres – podsumowuje Artur Mikołajko, prezes INTERSPORT Polska.

W związku z trwającym obecnie najważniejszym dla Spółki okresem sprzedażowym, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. informuje, że w II połowie grudnia br. przedstawi swoje stanowisko w kwestii oceny realizacji prognozy finansowej w 2011 roku.

*** 

INTERSPORT Polska S.A.

Spółka jest w Polsce liderem wśród sieci sklepów sportowych, posiadającym obecnie 31 salonów zlokalizowanych w 19 największych miastach Polski. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi ponad 32 tys.m2.

Źródło: Intersport 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0