HomeRynek outdoor

Innowacje w e-commerce: Amer Sports wprowadza w USA Ski Link

Firma Amer Sports Winter and Outdoor Americas oficjalnie ogłosiła powstanie Ski Link – nowej platformy e-sprzedaży służącej dystrybucji sprzętu do sportów zimowych. Program wystartuje jesienią 2012 roku w USA.

Platforma e-sprzedaży powstała z myślą o całościowej prezentacji produktów marek Atomic i Salomon. Klient będzie mógł zamówić produkt na stronie, a zamówienie zostanie wysłane bezpośrednio do wybranego sklepu, gdzie będzie czekało na odbiór. 

Portal SNEWS przeprowadził rozmowę z Mike’iem Adamsem, wiceprezesem i dyrektorem handlowym działu sportów zimowych Amer Sports Winter and Outdoor Americas, na temat wpływu nowej strategii na detaliczny rynek Atomica i Salomona w USA. Adams oznajmił, że nie może skomentować potencjalnych strategii e-sprzedaży innych marek Amera, takich jak Suunto czy Precor, ale zaproponował poniższy komentarz dotyczący marek narciarskich.

Obserwując wprowadzenie systemu Ski Link jestem ciekaw dlaczego chcecie ogłosić powstanie tej e-platformy właśnie teraz, a zwłaszcza, jak twoim zdaniem odpowiada ona na przemiany zachodzące na rynku detalicznym sprzętu narciarskiego?

Mike Adams: Chcieliśmy ogłosić tę informację właśnie teraz z kilku powodów:

  • Po pierwsze, zbliża się rozpoczęcie sprzedaży sprzętu do sportów zimowych Atomica i Salomona na sezon 2012-13 i jak zawsze częścią udostępnianych przez nas strategii rynkowych są informacje na temat e-platform dla naszych partnerów detalicznych.
  • Po drugie, ponieważ Ski Link jest wyjątkowym programem, który umieszcza sprzedawcę detalicznego w centrum transakcji z klientem, chcemy mieć czas na przygotowanie w pełni naszych partnerów detalicznych do programu, a to może trochę potrwać. To dlatego właśnie planujemy np. kilka webinariów w grudniu i dlatego też wszystkie informacje o Ski Link można będzie znaleźć na stronie Ski-referral.com w tym samym czasie.
  • Wreszcie, to wspaniała informacja i chcemy by poszła w świat na długo przed startem programu. Ponadto, ponieważ Amer ruszy z e-platformami również na innych rynkach, chcemy zacząć z e-platformą w Stanach tak szybko jak to możliwe, żeby uniknąć ewentualnych niejasności co do tego co robimy w USA.

Jeśli zaś chodzi o odpowiadanie na potrzeby zmieniającego się rynku, to myślę, że zgadzamy się wszyscy, że nie wprowadzamy lepszych rozwiązań tak szybko jak powinniśmy. Podczas tworzenia Ski Link zauważyłem, że wyspecjalizowani detaliści naprawdę rozumieją, że muszą być zaangażowani w tworzenie takich rozwiązań dla sprzedaży detalicznej, które jednocześnie służą klientowi i wspierają marki będące rdzeniem przemysłu.

Jak w szczególności te rozwiązania pomagają Atomicowi i Salomonowi?

Ski Link wspiera Atomica i Salomona, bo możemy dać klientom lepsze ogólne doświadczenie marki i jej produktów; pomaga naszym markom poprzez umożliwienie klientom szerszego dostępu do produktów. Dodatkową korzyścią jest wzmocnienie relacji z naszą bazą detaliczną.

A jak dokładnie korzystają na tym wyspecjalizowani detaliści?

Ich korzyść polega na umieszczeniu ich w centrum transakcji sprzętem oraz na zdobywaniu nowych klientów. Klienci zamiast myśleć „często nie mogę dostać tego, czego chcę, wtedy kiedy chcę”, myślą „wspaniale, moje narty już są na składzie!”. Korzyścią dla detalisty jest również przekierowanie ruchu do jego sklepu, dzięki czemu ma okazję pokazać klientom swoje umiejętności w zakresie dopasowywania i tuningowania sprzętu oraz relacji z klientem, w szczególności mogą stać się dla nich kimś w rodzaju doradców w zakresie sportu. W tej grze naprawdę wszyscy wygrywają; umożliwienie klientom wyboru z szerszej palety produktów pozwala im dostać to, czego naprawdę chcą; jednocześnie, wysyłanie sprzętu do lokalnego sklepu sprawia, że trafią w ręce profesjonalistów którzy będą potrafili zająć się ich potrzebami.

Amer International ogłosił, że prowadzi prace nad otworzeniem platformy e-sprzedaży w tym roku. Czy Ski Link był pierwotnie częścią tego projektu? Które aspekty zostały dopracowane w odpowiedzi na informacje o przyjęciu i krytykę platformy?

Nie, Ski Link był odpowiedzią na naszą analizę sytuacji w USA. Pierwotne oświadczenie Amera miało głównie na celu przygotowanie światowych rynków na tę inicjatywę firmy. Umożliwiło nam naprawdę wnikliwe poszukiwanie najlepszego rozwiązania dla amerykańskiego rynku. Amer Sports i jego kierownictwo okazali się bardzo pomocni przy próbach sprowadzenia detalistów do „poziomu zero” i zbudowaniu od podstaw programu Ski Link, który służyłby także interesom klientów.

Jak sprzedawcy detaliczni biorą udział w tej strategii i jak kontynuują realizowanie zamówień?

Jesteśmy właśnie w trakcie określania kwalifikacji naszych dealerów. Co do zasady, patrzymy na to z perspektywy relacji między sprzedawcą a klientem oraz sposobu prezentowania towaru posiadanego w sklepie. Nie chodzi tu o rzucanie sprzedawcom kłód pod nogi – chcemy upewnić się, że jakość obsługi u naszych dealerów będzie najwyższa.

Czy Atomic/Salomon będzie wysyłał zamówienia bezpośrednio do klientów?

Nie – w programie Ski Link będziemy wysyłać towar tylko do sklepu wskazanego przez klienta.

Jaki wzorzec postępowania w przyszłości, szczególnie w zakresie zapasów towaru, zamawiania i docierania do klientów, może wytworzyć się w specjalistycznej sprzedaży detalicznej pod wpływem waszego programu?

Dajemy klientom nowy sposób dotarcia do naszych produktów, taki na którym zyskują wszyscy. Nasz program może w szczególności oddziałać na te produkty, które nie są szeroko dystrybuowane i są trudne do znalezienia. Oczekujemy, że przedsięwzięcie będzie się rozwijać stopniowo i że nie wywrze dużego wpływu na zapotrzebowanie magazynowe detalistów. Ogólnie mówiąc, społeczność sprzedawców detaliczna pozytywnie przyjęła nasz program i często okazywała nam wsparcie.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0