HomeRynek outdoor

2011 rok najgorszym w historii spółki INTERSPORT

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. ocenia, że ubiegły rok był najgorszy w historii spółki i z nadzieją patrzy na rok 2012, który zapowiada się bardzo obiecująco.

Według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w 2011 roku: przychód netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 194 mln PLN, który jest zgodny z prognozą Zarządu (planowano obroty w wysokości 192 mln PLN); stratę brutto w wysokości 14,8 mln PLN, która jest gorsza, niż zakładano o 3,8 mln PLN (prognozowano stratę brutto w przedziale kwotowym od 11 do 9 mln PLN); oraz EBITDA w wysokości minus 4,7 mln PLN, która jest gorsza, niż zakładano o 3,9 mln PLN od dolnych widełek (prognoza przewidywała przedział kwotowy: od minus 0,8 mln PLN do 1,2 mln PLN).

W II połowie grudnia 2011 roku, ze względu na utrzymującą się zbyt wysoką temperaturę oraz brak śniegu, odzież i sprzęt narciarsko-snowboardowy sprzedawał się bardzo słabo. W związku z zaistniałą sytuacją, Spółka po raz pierwszy w historii rozpoczęła akcję wyprzedażową pod koniec roku. Głównym celem tych działań było obniżenie stanu asortymentu zimowego i zachęcenie klientów do zakupów. Efektem ubocznym, była jednak utrata planowanych zysków i pogłębienie założonej wcześniej straty brutto. 

W styczniu br. spółka wypracowała prawie 30% wzrost obrotów w stosunku do stycznia 2011 roku, dzięki korzystnej aurze zimowej. W lutym nadal utrzymuje się wzrostowa tendencja sprzedaży, w marcu wprowadzona zostanie bardzo atrakcyjna kolekcja wiosenna, w związku z tym Zarząd Spółki jest zdania, że istnieje duża szansa na wypracowanie dobrych wyników finansowych w I kwartale br.

Dodatkowym motorem, który powinien w tym roku pozytywnie wpłynąć na ogólną sprzedaż w salonach INTERSPORT jest przygotowywany obecnie „projekt EURO”. Sieć INTERSPORT uzyskała tytuł „Oficjalnego Sklepu Sportowego z licencjonowanymi produktami UEFA EURO 2012™ oraz posiada wyłączność na sprzedaż produktów sportowych na stadionach i strefach kibica tzw. Fan Zonach. Jak wynika z doświadczeń sieci INTERSPORT, która organizowała podobną sprzedaż podczas EURO 2008, duże wydarzenia sportowe pobudzają klientów do zakupów.

Pomimo wielu sprzyjających zdarzeń, które są dobrymi prognostykami 2012 roku, Zarząd Spółki podjął decyzję o nie publikowaniu prognozy finansowej. Istnieje bowiem dodatkowo wiele niezależnych czynników, które utrudniają planowanie całorocznego wyniku finansowego. Spółka INTERSPORT Polska S.A. nadal chce pozostać przejrzysta dla swoich inwestorów i dlatego postanowiła kontynuować miesięczne raportowanie bieżącej sprzedaży oraz podawanie w możliwie najkrótszym terminie szacunków wypracowanych wyników kwartalnych.

Źródło: inwestor.intersport.pl

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0