Pierwszy miesiąc 2013 roku zakończył się na plusie dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku outdoor. Względem analogicznego okresu w 2012 roku ich sprzedaż wzrosła o 4,1 proc.
To pozytywne informacje z rynku outdoor. Wpływ na nie miała przede wszystkim pogoda – po ciepłym grudniu (który i tak zakończył się w naszym barometrze z dodatnim wynikiem) zima w styczniu powróciła – było śnieżnie i mroźnie, co ucieszyło przede wszystkim narciarzy.
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna w styczniu 2013 spadła aż o 20,6 proc. w ujęciu miesięcznym, ale zwiększyła się o 3,1 proc. rok do roku, co nieco zaskoczyło analityków.
Jednocześnie wzrosła także w Polsce stopa bezrobocia, która w styczniu wyniosła 14,2 proc (najwyższy wynik od sześciu lat). Czas pokaże, czy odbije się to także na branży outdoorowej.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 15 sklepów:
- 8a.pl (Gliwice)
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE