HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku outdoor – początek roku nad kreską

Pierwszy miesiąc 2013 roku zakończył się na plusie dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku outdoor. Względem analogicznego okresu w 2012 roku ich sprzedaż wzrosła o 4,1 proc.

To pozytywne informacje z rynku outdoor. Wpływ na nie miała przede wszystkim pogoda – po ciepłym grudniu (który i tak zakończył się w naszym barometrze z dodatnim wynikiem) zima w styczniu powróciła – było śnieżnie i mroźnie, co ucieszyło przede wszystkim narciarzy.

Jak podał Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna w styczniu 2013 spadła aż o 20,6 proc. w ujęciu miesięcznym, ale zwiększyła się o 3,1 proc. rok do roku, co nieco zaskoczyło analityków.

Jednocześnie wzrosła także w Polsce stopa bezrobocia, która w styczniu wyniosła 14,2 proc (najwyższy wynik od sześciu lat). Czas pokaże, czy odbije się to także na branży outdoorowej.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 15 sklepów: 

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • Sherpa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • Trekker Sport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0