Niedawne przejęcie przez Black Diamond, Inc. dwóch firm: Poc Sports i Pieps pomogło zwiększyć przychody w I kwartale 2013 r., jednak opóźnienia w zamówieniach wiosennych (ze względu na długą zimę) oraz reorganizacja japońskiego dystrybutora zaważyły na marżach i ostatecznie doprowadziły do odnotowania straty kwartalnej.
Black Diamond, Inc. z siedzibą w Salt Lake City, spółk-matka firm Black Diamond Equimpment, Gregory Mountain Products, Poc oraz Pieps odnotowały wzrost sprzedaży o 10 proc. do 51 mln $ w I kwartale, co było w dużym stopniu skutkiem niedawnych przejęć.
[video:http://vimeo.com/30361379]Niestety źródła oficjalne nie podają przychodów ze wzrostu organicznego (po odjęciu Poc i Pieps) przez co trudno jest dokonać jednoznacznych porównań z zeszłym rokiem. Pomimo wzrostu przychodów, kwartalny zysk netto odnotował stratę w wysokości 3 mln dolarów, w porównaniu z zeszłorocznym zyskiem 2,6 mln $.
Dyrektor Generalny Black Diamond, Peter Metcalf powiedział, że chociaż przedłużająca się zima pomogła w tym roku w opróżnieniu zapasów towaru, to równocześnie opóźniła zamówienia na kolekcję Wiosna/Lato – np. na sprzęt wspinaczkowy.
Pierwszy kwartał był bardzo niekorzystny dla Gregory w Japonii, gdzie firma przeprowadza proces zamiany dystrybucji przez pośrednika na dystrybucję bezpośrednią.
Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc (fot. Black Diamond)
Metcalf spodziewa się, że negatywne reperkusje opóźnień w zamówieniach wiosennych oraz reorganizacji w Japonii będą jedynie przejściowe i krótkotrwałe.
Firma podtrzymuje swoje szacunki całoroczne na 2013 r. i przewiduje wzrost sprzedaży o 23-26 proc. do 216-221 mln $. Zyski w 2. połowie roku powinny być napędzane wprowadzeniem kolekcji odzieży Black Diamond.
Dużą satysfakcję sprawia nam fakt, że kolekcja Jesień ’13 jest już w całości wyprzedana, a kolekcja Wiosna ’14, która stanowi naszą inicjację na rynku odzieży outdoorowej, jest bardzo dobrze przyjmowana przez branżę – powiedział Metcalf podczas firmowej telekonferencji dla inwestorów. – Nasza kolekcja Wiosna ’14 składa się z około 40 modeli i 150 jednostek magazynowych SKU. Chcemy skupić się przede wszystkim na letnim alpinizmie i odzieży skałkowej. Przy tworzeniu naszej linii odzieży sportowej zastosowaliśmy zarówno najbardziej zaawansowane materiały syntetyczne, jak i mieszanki bawełny i wełny merino. Ta odzież będzie nie tylko efektownie prezentowała się w pubie, lecz również będzie doskonale sprawdzi się podczas letniej wspinaczki górskiej.
Jak podają przedstawiciele firmy, planowane jest otworzenie nowej strony internetowej w celu dodatkowego zwiększenia sprzedaży bezpośredniej do klienta, która w I kwartale wzrosła o dwucyfrowy procent.
Jednak inwestorzy wykazują mniejsze zaufanie po opublikowaniu przez Black Diamond sprawozdania finansowego, czego efektem był spadek notowań akcji firmy o 8 proc. (stan na wtorek 12:00). Zasoby finansowe firmy spadły o 4,1 mln $, przy długach w wysokości 41,5 mln $ i linii kredytowej w wysokości 16,6 mln $.
Źródło: snewsnet.com
KOMENTARZE