HomeRynek outdoor

Firma Black Diamond Inc. ze stratami w pierwszym kwartale 2013 roku

Niedawne przejęcie przez Black Diamond, Inc. dwóch firm: Poc Sports i Pieps pomogło zwiększyć przychody w I kwartale 2013 r., jednak opóźnienia w zamówieniach wiosennych (ze względu na długą zimę) oraz reorganizacja japońskiego dystrybutora zaważyły na marżach i ostatecznie doprowadziły do odnotowania straty kwartalnej.

Black Diamond, Inc. z siedzibą w Salt Lake City, spółk-matka firm Black Diamond Equimpment, Gregory Mountain Products, Poc oraz Pieps odnotowały wzrost sprzedaży o 10 proc. do 51 mln $ w I kwartale, co było w dużym stopniu skutkiem niedawnych przejęć.

[video:http://vimeo.com/30361379]

Niestety źródła oficjalne nie podają przychodów ze wzrostu organicznego (po odjęciu Poc i Pieps) przez co trudno jest dokonać jednoznacznych porównań z zeszłym rokiem. Pomimo wzrostu przychodów, kwartalny zysk netto odnotował stratę w wysokości 3 mln dolarów, w porównaniu z zeszłorocznym zyskiem 2,6 mln $.

Dyrektor Generalny Black Diamond, Peter Metcalf powiedział, że chociaż przedłużająca się zima pomogła w tym roku w opróżnieniu zapasów towaru, to równocześnie opóźniła zamówienia na kolekcję Wiosna/Lato – np. na sprzęt wspinaczkowy.

Pierwszy kwartał był bardzo niekorzystny dla Gregory w Japonii, gdzie firma przeprowadza proces zamiany dystrybucji przez pośrednika na dystrybucję bezpośrednią.

Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc (fot. Black Diamond)Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc (fot. Black Diamond)

Metcalf spodziewa się, że negatywne reperkusje opóźnień w zamówieniach wiosennych oraz reorganizacji w Japonii będą jedynie przejściowe i krótkotrwałe.

Firma podtrzymuje swoje szacunki całoroczne na 2013 r. i przewiduje wzrost sprzedaży o 23-26 proc. do 216-221 mln $. Zyski w 2. połowie roku powinny być napędzane wprowadzeniem kolekcji odzieży Black Diamond. 

Dużą satysfakcję sprawia nam fakt, że kolekcja Jesień ’13 jest już w całości wyprzedana, a kolekcja Wiosna ’14, która stanowi naszą inicjację na rynku odzieży outdoorowej, jest bardzo dobrze przyjmowana przez branżę – powiedział Metcalf podczas firmowej telekonferencji dla inwestorów. – Nasza kolekcja Wiosna ’14 składa się z około 40 modeli i 150 jednostek magazynowych SKU. Chcemy skupić się przede wszystkim na letnim alpinizmie i odzieży skałkowej. Przy tworzeniu naszej linii odzieży sportowej zastosowaliśmy zarówno najbardziej zaawansowane materiały syntetyczne, jak i mieszanki bawełny i wełny merino. Ta odzież będzie nie tylko efektownie prezentowała się w pubie, lecz również będzie doskonale sprawdzi się podczas letniej wspinaczki górskiej. 

Jak podają przedstawiciele firmy, planowane jest otworzenie nowej strony internetowej w celu dodatkowego zwiększenia sprzedaży bezpośredniej do klienta, która w I kwartale wzrosła o dwucyfrowy procent. 

Jednak inwestorzy wykazują mniejsze zaufanie po opublikowaniu przez Black Diamond sprawozdania finansowego, czego efektem był spadek notowań akcji firmy o 8 proc. (stan na wtorek 12:00). Zasoby finansowe firmy spadły o 4,1 mln $, przy długach w wysokości 41,5 mln $ i linii kredytowej w wysokości 16,6 mln $.

 Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0