HomeRynek outdoor

Marmot potwierdza mocną pozycję i plany rozwoju

W dniu 7 października b.r. Marmot, amerykański potentat na rynku odzieży i sprzętu outdoorowego, wystosował oświadczenie odnoszące się do plotek ws. jego sprzedaży. Zdecydowanie zaprzeczył w nim, jakoby Newell Brands – właściciel Marmota – planował jego sprzedaż. Faktem jest natomiast, iż stanie się on częścią nowotworzonej sekcji Outdoor and Recreation Division. Co więcej, w ramach planowanych ruchów strukturalnych, legenda z Kalifornii dostanie od koncernu dodatkowe wsparcie, dzięki czemu jeszcze wzmocni swoją – już teraz silną – pozycję na outdoorowym rynku.

redmarmotflstackedflr_rgb

Pojawiąjące się w ostatnich tygodniach plotki ws. sprzedaży Marmota związane ze zmianami strukturalnymi, które w swoich szeregach sukcesywnie wprowadza amerykański Newell Brands. Koncern ten, oprócz Marmota, zrzesza pod swoimi skrzydłami blisko 50 brandów, oferujących rozmaitą gamę produktów konsumenckich. Wśród nich znajdują się marki z mocną pozycją w ramach danego segmentu, nierzadko stanowiące ścisły, globalny top w wielu specjalizacjach. Marmot, reprezentujący branżę outdoorową, jest tego najlepszym potwierdzeniem. Odczuć to można w polskich sklepach, w których od lat cieszy się on niesłabnącą popularnością. Ponadto, po raz kolejny został ogłoszony Złotym Sponsorem prestiżowego 14. Krakowskiego Festiwalu Górskiego.

Po ponad 100 latach funkcjonowania w handlu Newell Brands wciąż rozwija swoje portfolio, wychodząc tym samym naprzeciw zwiększającym się potrzebom odbiorców. Chcąc skoncentrować siły na rozwoju oraz umacnianiu pozycji w wybranych segmentach, koncern podjął decyzję o sprzedaży kilku słabiej rokujących brandów. W specjalnie przesłanej do mediów informacji, w dniu 4 października b.r. poinformował on, iż planuje sprzedaż marek zrzeszonych w ramach Outdoor Solutions Segment – 1 z 32 obszarów w ramach koncernu. Należy do niego również Marmot. Komunikat dotyczył jednak wyłącznie brandów przypisanych do sekcji Winter Sport Businesses, będących częścią wspomnianego segmentu. Marmot do niej nie należy.

Komunikat został jednak błędnie zinterpretowany przez część mediów, w związku z czym w świat poszedł niespójny komunikat, związany z niepewną przyszłością kalifornijskiej legendy. Naturalną koleją rzeczy spowodowało to lawinę spekulacji w środowisku outdoorowym. Na zamieszanie szybko zareagowały władze zarówno Newell Brands, jak i samego Marmota. Oba podmioty, ustami swoich rzeczników, zdecydowanie zaprzeczyły pogłoskom o sprzedaży. Reasumując: nie było i nie ma tematu sprzedaży Marmota.

14-kfg-reklama-marmota

Faktem są jednak zmiany strukturalne, które koncern przejdzie. Poddany im zostanie również Marmot. Zrzeszony aktualnie w sekcji Newell Technical Apparel brand stanie się częścią nowoformowanej jednostki Outdoor and Recreation Division, stanowiącej 1 z 16 przyszłych obszarów Newell Brands. Co więcej, dostanie on dodatkowe wsparcie od władz koncernu, dzięki czemu nie tylko nie osłabi, ale jeszcze wzmocni na tle konkurencji swoją – już teraz mocną – pozycję. Co będzie to oznaczało dla właścicieli sklepów oferujących produkty Marmota oraz ich klientów? Przekonamy się już niebawem.

Informacja firmy Raven

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0