W ciągu 4 dni, od 14 do 18 lutego, w Pekinie odbyła się najważniejsza dla rynku azjatyckiego impreza sportowo-outdoorowa – ISPO BEIJING 2017. 14. edycja targów ściągnęła do stolicy Państwa Środka rekordową liczbę 502 wystawców, którzy zaprezentowali produkty 728 marek. Organizatorzy zanotowali również kolejny wzrost liczby odwiedzających – w przestronne wnętrza China National Convention Center (CNCC) zawitało ponad 40 000 gości.
ISPO BEIJING po raz kolejny były świetnym miejscem do pokazania najnowszych trendów i innowacji, a dzięki bogatemu programowi towarzyszącemu w postaci wielu wykładów, seminariów i paneli dyskusyjnych stały się również platformą do pozyskania wiedzy o chińskim rynku oraz „last but not least” do kluczowego na tym stale rozwijającym się rynku networkingu.
Klaus Dittrich Prezes i CEO Messe München jest pod wrażeniem rozwoju targów: „W Chinach rośnie zainteresowanie aktywnościami sportowymi, czego odzwierciedleniem jest rozwój targów ISPO BEIJING. Gdy dodamy do tego tak wielkie wydarzenie sportowe, jakim będą Zimowe Igrzyska w Pekinie w 2022, to widać, że branża sportowa notuje wzrosty. Można się było o tym przekonać podczas każdego z 4 targowych dni”.
Wśród wystawców ważną rolę odgrywały narodowe pawilony, w ten sposób zaprezentowały się firmy z Austrii, Korei, Szwajcarii. Całkowite wykorzystanie zaplanowanej na 2017 rok powierzchni targowej w CNCC powoduje, że organizatorzy myślą o dodaniu kolejnych przestrzeni wystawienniczych w przyszłorocznej edycji.
Biorąc pod uwagę zimowy charakter ISPO BEIJING nie dziwi, że ważnym elementem sportowej odsłony był segment narciarski. Zgodnie z oczekiwaniami organizatorów to właśnie poświęcona infrastrukturze narciarskiej część targów odniosła niekwestionowany sukces. ALPITEC CHINA – organizowana przez partnerskie targi Fiera Bolzano – cieszyły się wielkim zainteresowaniem oraz co najważniejsze były miejscem tętniącym od konkretnych, biznesowych rozmów.
Organizatorzy przygotowali również szereg imprez towarzyszących, które zdecydowanie rozszerzyły merytoryczną stronę targów. I tak w Pekinie odbyła się kolejna edycja ISPO ACADEMY, specjaliści rynku wspinaczkowego wymienili się doświadczeniami podczas China Rock Climbing Summit, o wielkim potencjale sportowego rynku Państwa Środka poinformowało Sports Industry Forum, obecną sytuację i prognozy dotyczące branży narciarskiej oceniło Asia Pacific Snow Conference, natomiast o najnowszych trendach w zakresie mody sportowej opowiedziało China Sports Fashion Trend Forum.
Targom towarzyszyła również wystawa produktów nagrodzonych ISPO AWARD, wśród których nie zabrakło azjatyckich innowacji. Można w tym miejscu przypomnieć, że ponad 100 marek z Dalekiego Wschodu, w czym 73 z Chin zgłosiło swoje produkty do tegorocznej edycji nagrody. Kilka z nich otrzymało Golden Award.
Potencjał i innowacyjność azjatyckich producentów można było ocenić w Startup Village, gdzie 7 młodych firm pokazywało swoje najnowsze osiągnięcia.
Wszystkich zainteresowanych chińskim rynkiem zapraszamy w imieniu organizatorów na targi ISPO SHANGHAI, które odbędą się w Szanghaju w Shanghai New International Expo Center (SNIEC) w dniach 6-8 lipca.
Kolejna edycja ISPO BEIJING już za rok 24-27 stycznia 2018.
Więcej informacji o targach beijing.ispo.com
Już wkrótce w najnowszym magazynie 4outdoor Biznes obszerna relacja z ISPO BEIJING 2017.
Galeria zdjęć z ISPO BEIJING 2017:
KOMENTARZE