Marcowe wyniki sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku na szczęście nie zaskoczyły – dobra sytuacja została potwierdzona w kolejnym miesiącu.
W marcu wyniki sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku były wyższe o 14,1 proc., biorąc pod uwagę analogiczny miesiąc w 2016 roku (było 4,7 proc.). Tym samym pierwszy kwartał 2017 roku – z wynikami za styczeń: 11,9 proc., za luty: 17,2 proc. i za marzec: 14.1 proc. – możemy uznać za udany.
Natomiast sieć sklepów INTERSPORT Polska w marcu odnotowała rok do roku spadek sprzedaży asortymentu zimowego oraz wzrost sprzedaży rowerów. Jednocześnie, utrzymano w tym okresie tendencję wzrostu marży procentowej.
Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 11 608 tys. zł, czyli o 11,5 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 13 116 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sprzedaż rok do roku była o 4,1 proc. niższa.
W pierwszym kwartale 2017 roku – w ujęciu LFL – sieć INTERSPORT Polska odnotowała o 7,4 proc. mniejszą sprzedaż rok do roku, jednocześnie poprawiając marżę% ze sprzedaży.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (6 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE