HomeRynek outdoor

Running Center po raz pierwszy na targach OutDoor

Bieganie trailowe jest postrzegane jako szybko wzrastający segment rynkowy. Podczas tegorocznych targów OutDoor we Friedrichshafen (18-21 czerwca 2017 r.) po raz pierwszy temat biegania zostanie zaprezentowany w specjalnym Running Center – dzięki temu zniesione zostaną podziały na bieganie trailowe i bieganie klasyczne. Wystawcy z tego segmentu oczekują mocnych wzrostów i nowych klientów.

Nie ma wątpliwości, że bieganie trailowe jest jedną z dyscyplin outdoorowych, jednak czy można do outdooru zaliczyć również zwykłe bieganie?

Producenci i sportowcy od dłuższego czasu sugerowali, że segment biegów trailowych warto rozszerzyć również na inne typy biegania. W końcu bieganie jest istotnym elementem treningu we wszystkich dyscyplinach outdoorowych. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć po raz pierwszy Running Center – tłumaczy Stefan Reisinger, szef targów OutDoor. Pokazuje to, że targi starają się być na bieżąco z trendami, gdyż od pewnego czasu granice pomiędzy bieganiem trailowym i innymi formami biegania zaczęły się zacierać. Urs Weber, redaktor naczelny niemieckiego wydania magazynu Runner’s World, wspiera ten pogląd:

-Większość biegaczy trailowych jest również bardzo aktywna w terenie miejskim – granice zaczynają być płynne. Dlatego ma to sens, że OutDoor postanowiło wyeliminować podziały, których i tak nikt nie przestrzegał. Bieganie to po prostu sport outdoorowy. Choć nawet w jego własnym czasopiśmie nie zawsze tak podchodzono do sprawy, jednak przez ostatnie 10 lat Urs Weber zmienił swoje zdanie.

Dla Mathiasa Schulza, dyrektora marki sportowej CEP / Medi GmbH z Bayreuth, biegi trailowe od zawsze były kontynuacją aspiracji biegaczy do przekraczania nowych granic:

Wielu biegaczy trailowych wywodzi się z klasycznych dyscyplin biegowych i jedynie poszerzyli teren działania o nową aktywność. Ci którzy wciąż chcą przekraczać swoje limity w bieganiu mają skłonność do poszukiwania jeszcze bardziej wymagających celów, takich jak ultra-running czy inne ekstremalne wyzwania.

Mathias Schultz jest lekarzem sportowym i dla niego bieganie zawsze było czymś więcej niż celem samym w sobie. Wierzy, że dla wielu osób bieganie stanowi jedynie formę treningu konieczną do zbudowania niezbędnej wytrzymałości. Uważa, że solidna wytrzymałość jest podstawowym warunkiem, który trzeba spełnić podczas każdego działania w outdoorze.

A jeśli chodzi o synergię to targi OutDoor i branża w pełni się zgadzają:

Z wyjątkiem ekstremalnych wspinaczy wysokogórskich oraz biegaczy stricte maratońskich, obie kategorie wzajemnie skorzystają na tym najnowszym trendzie – mówi Mathias Basedow, dyrektor krajowy szwedzkiej marki Icebug na Niemcy i Austrię. Uważa, że kategorie takie jak waga, komfort i codzienna użyteczność już od dawna spowodowały, że granice zostały zatarte. Zakłada się, że nowa synergia znacząco wpłynie na codzienną praktykę biznesową.

Szwajcarska marka On AG – nowy wystawca na targach OutDoor 2017 – nie tylko spodziewa się, że osiągnie dzięki temu „postęp, który wprowadzi więcej różnorodności i kolorytu do biegania jako całości”. Jak powiedział nam dyrektor ds. sprzedaży Martin Borgenheimer: Spodziewamy się, że bieganie stanie się głównym tematem i przyciągnie duże zainteresowanie ze strony naszych partnerów biznesowych oraz dystrybutorów, którym zależy na wzmocnieniu ich oferty z zakresu biegania trailowego. Według niego Running Center będzie jednym z ważnych powodów przyciągających do Friedrichshafen.

Doświadczeni wystawcy na OutDoor również spodziewają się wzrostu świadomości tego zagadnienia oraz pojawienia się nowych grup zwiedzających.

Wielu dystrybutorów kupuje sprzęt do biegania firmy Löffler, gdyż są pod wrażeniem jakości naszej odzieży z segmentów sportów nordyckich oraz rowerowych. Dlatego dobrze jest podnosić świadomość tego, że oferujemy również sprzęt do biegania – pomoże nam to zyskać nowych klientów – tłumaczy Lisa Kinz, odpowiedzialna za marketing i komunikację w firmie Löffler.

Swoją opinią dzieli się z nami również Mathias Basedow: Mamy wielu partnerów, którzy świetnie łączą z sobą outdoor i bieganie, a dzięki temu zyskują nowe grupy klientów. Chcemy tą koncepcję przedstawić innym dystrybutorom podczas targów OutDoor. Urs Weber jest przekonany, że będzie to sukces. Ten redaktor naczelny będzie wygłaszał podczas targów szereg prelekcji na temat biegania i podkreśla, że: Biegacze kochają naturę i doświadczają jej na wiele różnych sposobów. Dlatego bieganie jest praktycznie wyłącznie zajęciem outdoorowym.    

Jörg Seifert, dyrektor generalny Lauf-Profis Sport GmbH, również oczekuje z nadzieją tego nowego trendu w Friedrichshafen: W pełni popieramy koncept i ideę Running Center jako sposobu na połączenie rynku outdoorowego z bieganiem. Jako zawodowcy zajmujący się bieganiem w Sport2000, połączenie pomiędzy outdoorem i bieganiem będzie dla nas korzystne – będziemy w stanie zaprezentować naszym sprzedawcom detalicznym pełną ofertę rynkową. Bardzo cieszy nas partnerstwo z targami OutDoor i czekamy z niecierpliwością na bogaty i zróżnicowany program wydarzeń związanych z bieganiem.

Więcej informacji na temat OutDoor 2017 na: www.outdoor-show.de/running

Źródło: OutDoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0