HomeRynek outdoor

Pierwsza telewizyjna „reklama” marki Patagonia

Patagonia, po raz pierwszy w swojej ponad 40-letniej historii, wyprodukowała reklamę telewizyjną. Co najciekawsze, tak naprawdę nie jest to reklama…

Jest to krótki film, mający za zadanie podniesienie świadomości społecznej i wywarcie nacisku na Sekretarza Zasobów Wewnętrznych Ryana Zinke’a. Ogłosił on niedawno plan zmniejszenia powierzchni parków narodowych oraz narodowych pomników USA (ang. US National Monuments).

W spocie noszącym tytuł „Dlaczego Patagonia walczy o ziemie publiczne” Yvone Chouinard, założyciel firmy, przypomina, że są one wielkim dobrem, które należy chronić i że należą do nas wszystkich, również do przyszłych pokoleń. Nie mogą być własnością firm energetycznych, wydobywczych, ani Ryana Zinke’a, który sam kiedyś stwierdził, że „ziemie publiczne są naszym największym skarbem”.

24 sierpnia Zinke ma ogłosić swoje plany dotyczące przyszłości 21 pomników narodowych. Patagonia coraz częściej zabiera stanowczy głos w sprawach dotyczących ochrony środowiska i decyzji obecnego rządu USA, co spotyka się z falą ostrej krytyki, ale także gorącym poparciem wśród amerykańskich klientów marki, czego dowodem może być zanotowany w ostatnim okresie ogromny wzrost sprzedaży.

Piotr Śnigórski

Patagonia Polska

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0