Najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes wydajemy wraz z pierwszym podmuchem wiosny, a tym samym także ze świeżą dawką optymizmu. Tematyka, którą poruszamy, będzie jednak w dużej mierze wciąż dotyczyć zimy, wszak za nami najważniejsze sportowe targi – ISPO Munich, które tym razem podsumowujemy przede wszystkim z perspektywy polskich wystawców.
W tym roku w monachijskich halach wystawiło się 2801 firm, zaś ich produkty miało okazję podziwiać 84 tys. branżowych gości ze 120 krajów. Na targach zaprezentowało się 46 firm z Polski, co jest bardzo dobrym wynikiem. O opinie na temat minionej imprezy zapytaliśmy przede wszystkim przedstawicieli branży outdoorowej – zarówno doświadczonych wystawców, jak i debiutantów. Głosy te są ważne także ze względu na to, co będzie działo się w przyszłości – od 2019 roku letnie targi OutDoor znajdą swój nowy dom właśnie w Monachium. Tak w głosowaniu zadecydowali przedstawiciele outdoorowych firm, należących do stowarzyszenia European Outdoor Group. W tym momencie można więc już tylko powiedzieć: stało się. Czy będzie to zmiana na lepsze? Jak zawsze – zależy to przede wszystkim od aktorów targowego przedstawienia, od ich nastawienia, przygotowania i zaangażowania. Już teraz jednak można się spodziewać, że tegoroczne targi OutDoor – wciąż nad Jeziorem Bodeńskim – będą wyjątkowe i huczne. Do tego tematu wrócimy w następnym magazynie 4outdoor Biznes.
Tymczasem zapraszamy do lektury dwóch wywiadów z przedstawicielami zgoła odmiennych firm, które jednak łączy to, że wyrosły na liderów w swoich kategoriach na polskim rynku. Mowa o markach Brubeck i 4F. Pierwsza jest specjalistą od odzieży termoaktywnej, druga – od odzieży sportowej. Jakie mają strategie? Czym się różnią? Jakie mają plany i opinie o polskim rynku? O tym właśnie rozmawiamy z Mirosławem Kubiakiem, właścicielem i twórcą marki BRUBECK oraz z Bartoszem Kuciakiem, Retail Managerem 4F w firmie OTCF S.A.
To nie koniec wywiadów w Magazynie 4outdoor Biznes – z zupełnie innej perspektywy o outdoorowej branży rozmawiamy z Martyną Wojciechowską, ambasadorka marki Jack Wolfskin w Polsce. „Jestem osobą zadeklarowaną po stronie natury i nie jest to moja pierwsza współpraca z firmą, która dba o środowisko. Mogę nawet powiedzieć tak: nie podejmuję żadnej współpracy z marką, która jest po prostu marką. Jeśli ja i ludzie, którzy tworzą daną markę, nie wyznajemy podobnych wartości – a tą wartością jest dla mnie kontrybucja na rzecz środowiska i społeczności – to nie podejmuję z nią współpracy” – mówi Martyna, wyjaśniając także, dlaczego jest fanką właśnie marki Jack Wolfskin. Z dziennikarką rozmawiamy również o tym, jak ważna jest dla niej ekologia, czy tęskni za górskimi wyzwaniami i jaka idea przyświeca jej przy tworzeniu programu „Kobieta na krańcu świata”.
Za nami zima nie tylko w Polsce, ale i w Karakorum, gdzie w ostatnich miesiącach nasi lodowi wojownicy podjęli próbę pierwszego zimowego wejścia na szczyt K2. Himalajskie wyzwania nieodłącznie związane są z rozwojem sprzętu outdoorowego, bez którego przesuwanie kolejnych granic byłoby jeśli nie niemożliwe, to na pewno utrudnione. Z jakich elementów składał się ekwipunek narodowej wyprawy na K2? Kto decydował o wyborze sprzętu? O tym również przeczytacie na kolejnych stronach naszego magazynu.
Tematykę sprzętową uzupełniają, już tradycyjnie, testy kurtek i butów. O właściwościach kurtki Marmot Knife Edge pisze Michał Gurgul, z kolei wodoodporną propozycję, umiejętnie łączącą zalety soft oraz hard shell, ocenia Piotr Turkot. Z kolei Adam Kopta poszukuje komfortu w butach biegowych Challenger ATR 4 Hoka One One.
Polecamy także część poświęconą najnowszym wieściom z polskiej i europejskiej branży outdoorowej, a po więcej – jak zawsze – odsyłamy na stronę www.4outdoor.pl.
Spis treści 4outdoor Biznes nr 49 (2/2018, marzec):
- ISPO Beijing 2018
- Warsaw Ski&Outdoor Show, czyli mnóstwo sprzętu i wyposażenia sportowo-turystycznego oraz turystyka zimowa na III World Travel Show
- Snow PR dla Garmin Polska
- Firma Namaste nowym dystrybutorem marek Climb On! oraz E9
- PIEPS w strukturach Black Diamond
- Craghoppers – angielska marka podróżnicza – dostępna w Polsce .
- Rok 2017 przełomowy dla spółki INTERSPORT Polska
- Barometr rynku: początek roku na plusie
- Co słychać w europejskiej branży outdoor?
- Najnowsze wieści z European Outdoor Group
- Targi OutDoor zostaną przeniesione do Monachium
- Jesteśmy wdzięczni za okazane nam zaufanie, rozmowa z Tobiasem Gröberem
- DEVOLD – jakość jest najważniejsza!
- KEEN świętuje 15-lecie powstania
- Nowe oblicza GORE-TEX®
- Jestem osobą zadeklarowaną po stronie natury – rozmowa z Martyną Wojciechowską
Za co najbardziej ceni markę Jack Wolfskin? Jak odnalazła się w roli sprzedawcy w sklepie outdoorowym? Czy tęskni za górskimi wyzwaniami, takimi jak Korona Ziemi? Zapraszamy do lektury wywiadu z Martyną Wojciechowską, ambasadorką marki Jack Wolfskin.
- BRUBECK – polski lider odzieży termoaktywnej – rozmowa z Mirosławem Kubiakiem
„Nie tylko z naszej perspektywy możemy określić BRUBECK marką, która wyrosła na polskiego lidera swojego sektora” – mówi Mirosław Kubiak, właściciel i twórca marki BRUBECK.
W poszukiwaniu nowych klientów – rozmowa z Bartoszem Kuciakiem
4F, 4F Junior, 4Faces, Outhorn – spółka OTCF ma wiele możliwości, by trafiać do zdywersyfikowanej grupy klientów. Jak to wygląda w konkretach? O tym rozmawiamy z Bartoszem Kuciakiem, Retail Managerem 4F.
- ISPO Munich 2018 – zastrzyk energii
- Najlepsze produkty outdoorowe ISPO Award Gold Winners 2018 w kategorii Outdoor
- Sprzęt dla najlepszych – ekwipunek himalaistów zimowej wyprawy na K2
Najbardziej zaawansowane technologie w wielu dziedzinach pozostają zarezerwowane dla profesjonalistów i są poza zasięgiem przeciętnego użytkownika. To, co trafia do naszych rąk, to zazwyczaj rozwiązania pochodne od tego, co tak naprawdę w danym momencie jest szczytem możliwości ludzkiej techniki i kreatywności.
- CAMP – Wycieczka za jeden uśmiech
Testy 4outdoor:
- Kurtka The North Face Apex Flex GTX
- Kurtka Marmot Knife Edge
- Buty Challenger ATR 4 Hoka One One
***
Magazyn 4outdoor można kupić w księgarni wspinanie.pl.
KOMENTARZE