Barometr rynku: w kwietniu ponownie notujemy wzrosty

Po przedłużającym się jeszcze w marcu, chłodnym, zimowym okresie kwiecień przyniósł zmianę pogody. Wzrost obrotów w okresie ostatnich trzech miesięcy utrzymuje się na zaskakująco stabilnym poziomie, wyższym o 7,9 proc. względem analogicznych miesięcy (luty, marzec, kwiecień) w 2017 roku. Dynamika wzrostu jest jednak wolniejsza w stosunku do średnich wzrostów z zeszłego roku.

Miniony kwiecień był najcieplejszym w historii. Gwałtowna zmiana pogody spowodowała szybkie przejście ze sprzedaży kolekcji zimowych na asortyment wiosenny i letni. Sprzedaż w kwietniu była wyższa o 7,9 proc. względem analogicznego miesiąca w 2017 roku.

Jednak warto zauważyć, że obserwowaliśmy już w przeszłości wzrosty na wyższym poziomie, utrzymujące się nawet w kilkumiesięcznych okresach (np. stabilizacja wzrostów na poziomie ok. 10 proc. od kwietnia do lipca 2017, w stosunku do roku poprzedniego). Sam wzrost w kwietniu 2017 w stosunku do kwietnia 2016 był nieco wyższy – 9,6 proc.

Jeśli jako punkt odniesienie weźmiemy średnią wzrostu dla jednego miesiąca za rok 2017 względem roku 2016 zauważymy, że dynamika wzrostu poziomu sprzedaży spadła. W 2017 roku średnia ta wynosiła 12,6 proc. O tyle średnio, każdy miesiąc z roku 2017 był lepszy pod względem sprzedaży w branży, od analogicznego miesiąca 2016 roku. Stabilizacja wzrostów na poziomie 7,8 proc. oznacza oczywiście nadal wzrost sprzedaży, jednak nie aż w takim tempie jak w roku poprzednim.

Czekamy na informacje zamykające majowy okres sprzedażowy.

 

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0