Podczas odbywających się we Friedrichshafen międzynarodowych targów branży outdoor południowotyrolski ekspert ds. sportów górskich wyróżniony został dwiema prestiżowymi nagrodami Gold Award. Jurorzy konkursu byli pod wrażeniem nowoczesnych rozwiązań i poziomu dopracowania buta podejściowego Wildfire Edge oraz plecaka Apex Wall, marki Salewa.
Wraz z początkiem sezonu wspinaczkowego w Dolomitach Salewa nagrodzona została dwoma prestiżowymi międzynarodowymi wyróżnieniami w kategoriach Obuwia i Sprzętu. W tej pierwszej uznanie zdobył Wildfire Edge – udoskonalone wcielenie bestsellerowego technicznego modelu podejściowego marki. Drugą nagrodę przyznano Apex Wall – niezwykle wytrzymałemu plecakowi stworzonemu z myślą o ambitnych wspinaczach górskich. Specjalistyczna marka sportów górskich z siedzibą w południowotyrolskim Bolzano już od kilku sezonów coraz mocniej skupia się na swoim DNA i górskim dziedzictwie. Jej tegoroczny sukces na targach OutDoor we Friedrichshafen to kolejny dowód uznania za konsekwencję w poszukiwaniu innowacyjnych, technicznych rozwiązań dla entuzjastów sportów górskich.
Sebastian Schaller – Technical Sales Manager nadzorujący pracę obu działów produktów – nie krył radości:
W naszej opinii jesteśmy pierwszą firmą, która postanowiła naprawdę pochylić się nad problemem przepoconych pleców. W 2017 roku w nagrodzonym ISPO 2017 Award speedhikingowym plecaku Ultra Train zastosowaliśmy rozwiązanie pasów naramiennych o otwartej konstrukcji (Split Shoulder Straps). W 2018 roku wprowadziliśmy system nośny Contact Flow Fit, w który wyposażony został m.in. nagrodzony na ISPO skialpinistyczny plecak Winter Train. Te dwa autorskie rozwiązania przekładają się na precyzyjne dopasowanie plecaka, dobrą swobodę ruchu, a przede wszystkim doskonałą wentylację pleców, dzięki czemu pozostają one suche. Rozwiązania te stosowane będą w przyszłości we wszystkich plecakach Salewa. W Apex Wall połączyliśmy je z wysoką funkcjonalnością i materiałami, które pozwolą mu bez problemu przetrwać technicznie wymagającą wspinaczkę bez kompromisów w kwestii wygody całego systemu nośnego.
Uzasadnienie Jury:
Apex Wall spodobał nam się od pierwszego wejrzenia. Jego system nośny o zredukowanej powierzchni stycznej z plecami znacznie poprawia przepływ powietrza i jest po prostu wyjątkowy, podobnie jak cała doskonale rozkładająca ciężar konstrukcja. Model wyróżnia się także nadzwyczajnym poziomem dopracowania i dbałości o detale.
Inspirujące i przekonujące rozwiązania prezentuje także nagrodzony w kategorii Footwear model Wildfire Edge. Jak mówi Giordano Vechiet, Salewa Product Manager:
W przypadku obuwia podejściowego najważniejsze jest utrzymanie równowagi pomiędzy wygodą a stabilnością i precyzją kroku. Z tego, co mówią nam przewodnicy górscy i wspinacze wynika, że często muszą oni wybierać pomiędzy węższym krojem – dobrym do wspinaczki, ale niewygodnym podczas zejść i hikingu a tym bardziej komfortowym i świetnym do chodzenia, ale mało precyzyjnym na odcinkach wspinaczkowych zwłaszcza w strefie palców. Połączenie obu zalet było niemożliwe aż do dzisiaj. Postanowiliśmy ulepszyć nasz 3F System oraz opracowaliśmy zupełnie nowy system Switchfit. Rezultat? Możliwość kompresji strefy palców, gdy tego potrzebujesz, a więc komfort podczas chodzenia i wspinaczkowa precyzja na zawołanie.
System Switchfit od Salewa to proste i jednocześnie sprytne rozwiązanie, wykorzystujące dodatkowe oczko, które – jeśli użyte podczas sznurowania – przyciąga stopę do podeszwy i przesuwa ją bardziej do przodu na wzór butów wspinaczkowych. Zapewnia to lepsze czucie terenu i pozwala na bardziej precyzyjne stawianie stopy nawet na małych półkach i stopniach skalnych. Jednocześnie przednia część buta wyposażona została w Edging Plate, czyli zintegrowaną z podeszwą wewnętrzną płytkę dbająca o zachowanie optymalnej sztywności buta pod palcami. Reszta podeszwy pozostaje elastyczna dla zachowania komfortowego przetaczania stopy. Po zakończeniu wspinaczki wystarczy przełożyć sznurowadła przez standardowe oczko, co automatycznie daje palcom więcej miejsca z przodu i tym samym przekłada się na wyższą wygodę podczas schodzenia.
Założona w 1935 roku w Monachium Salewa projektuje plecaki już od ponad 70 lat, a w 2005 w Montebelluna rozpoczęła także produkcję obuwia górskiego. Zlokalizowana w sercu Dolomitów południowotyrolska marka posiada w swojej ofercie kompletną kolekcję produktów do sportów górskich: od odzieży i obuwia, przez sprzęt wspinaczkowy po plecaki, śpiwory i namioty.
Informacja prasowa marki Salewa
KOMENTARZE