HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: dobry trend trwa

Informacje zamykające miesiąc maj wpłynęły do nas z opóźnieniem, niemniej jednak przedstawiamy wyniki naszego sektora z poprzedniego okresu sprzedażowego. Utrzymujący się przez ostatnie miesiące trend rosnący trwa nadal. Branża ponownie odnotowała wzrost na poziomie 7,8 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym.

Maj okazał się być w tym roku miesiącem wyjątkowo ciepłym, otwierającym okres letnio – wakacyjny. Dobra pogoda sprzyjała wypadom za miasto i uprawianiu outdoorowych dyscyplin. Początek miesiąca stworzył również dla wielu osób możliwość dłuższych wyjazdów. Najwyraźniej jednak klienci naszej branży znaleźli czas, aby odwiedzić sklepy (zarówno stacjonarne jak i internetowe) – sprzedaż w maju była wyższa o 7,8 proc. względem analogicznego miesiąca w 2017 roku.

Minęły trzy miesiące od momentu wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w wybrane niedziele (11 marca – pierwsza „niehandlowa” niedziela). Jest jeszcze za wcześnie, aby analizować efekty jakie zmiana ta przyniosła dla naszej branży, jednak jej wpływ może być zauważalny, w szczególności dla sklepów stacjonarnych oraz salonów w galeriach handlowych.

Czekamy na informacje zamykające czerwcowy okres sprzedażowy.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    sklepikarz 6 lat ago

    To dziwne, bo gdy dzwonię do przyjaciół ze sklepów to mówią zupełnie co innego.
    Lecenie po minimalnej marży i przy okazji zarzynanie rynku im wychodzi. Proponuję porównać ZYSKI, a nie OBROTY, to ten barometr spadnie Wam ze ściany.