Informacje zamykające miesiąc maj wpłynęły do nas z opóźnieniem, niemniej jednak przedstawiamy wyniki naszego sektora z poprzedniego okresu sprzedażowego. Utrzymujący się przez ostatnie miesiące trend rosnący trwa nadal. Branża ponownie odnotowała wzrost na poziomie 7,8 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym.
Maj okazał się być w tym roku miesiącem wyjątkowo ciepłym, otwierającym okres letnio – wakacyjny. Dobra pogoda sprzyjała wypadom za miasto i uprawianiu outdoorowych dyscyplin. Początek miesiąca stworzył również dla wielu osób możliwość dłuższych wyjazdów. Najwyraźniej jednak klienci naszej branży znaleźli czas, aby odwiedzić sklepy (zarówno stacjonarne jak i internetowe) – sprzedaż w maju była wyższa o 7,8 proc. względem analogicznego miesiąca w 2017 roku.
Minęły trzy miesiące od momentu wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w wybrane niedziele (11 marca – pierwsza „niehandlowa” niedziela). Jest jeszcze za wcześnie, aby analizować efekty jakie zmiana ta przyniosła dla naszej branży, jednak jej wpływ może być zauważalny, w szczególności dla sklepów stacjonarnych oraz salonów w galeriach handlowych.
Czekamy na informacje zamykające czerwcowy okres sprzedażowy.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE
To dziwne, bo gdy dzwonię do przyjaciół ze sklepów to mówią zupełnie co innego.
Lecenie po minimalnej marży i przy okazji zarzynanie rynku im wychodzi. Proponuję porównać ZYSKI, a nie OBROTY, to ten barometr spadnie Wam ze ściany.