Magazyn 4outdoor Biznes – edycja na ISPO Munich 2019

Początek roku to niezmiennie emocjonujący czas dla naszej branży. Przed nami jedna z najważniejszych imprez – targi ISPO Munich 2019 – wydarzenie otwierające kolejny biznesowy rozdział dla firm działających na szeroko pojętym rynku outdooru i sportu, okazja do analizy trendów i wyzwań, jakie stoją przed nami w przyszłości, a także czas na podsumowanie minionych 12 miesięcy. M.in. tymi tematami zajmujemy się w najnowszym numerze Magazyn 4outdoor Biznes, który ukaże się już w tym tygodniu.

4outdoor Biznes Magazyn nr 52, styczeń 2019

Tym razem na ISPO Munich spotkamy się w dniach 3–6 lutego. Do dyspozycji wystawców i odwiedzających zostały oddane dwie nowo zbudowane hale oraz nowoczesne centrum konferencyjne. Większa przestrzeń pozwoliła organizatorom na dalsze zagłębienie się w istotne dla branży trendy, takie jak digitalizacja, zdrowy tryb życia i związane z nim technologie ‘wearables’, rosnące na znaczeniu potrzeby kobiet w biznesie sportowym, zrównoważony rozwój i wykorzystanie materiałów naturalnych w przemyśle tekstylnym, a także jedną z nowości na targach: prezentację produktów nagrodzonych w ramach ISPO Brandnew.

18 hal wystawienniczych zostało podzielonych, podobnie jak w zeszłym roku, na 8 segmentów: Outdoor, Urban, Health&Fitness, Vision, Snowsports, Manufacturing & Suppliers, Trends, Innovation & Industry Services, ISPO Digitize oraz Teamsports. Odpowiadając na potrzeby rynku, organizatorzy targów zdecydowali się poszerzyć poszczególne obszary tematyczne o wątki coraz bardziej widoczne i istotne dla naszej branży. Między innymi o tym przeczytacie w materiale dotyczącym ISPO Munich 2019, na stronach 14–19.

Wśród stałych elementów programu odnajdziemy wręczenie nagród ISPO Award, obszar poświęcony ISPO Textrends, organizowany również dla polskich detalistów Retail Tour, czy imprezę wnoszącą do programu odrobinę ducha sportowego – ISPO Night Run. Podczas targów nie zabraknie również okazji do pogłębiania wiedzy w ramach ISPO Academy czy ISPO Digitize, a także lepszego zapoznania się z realiami rynków zagranicznych. Taką okazję stwarzać będzie chociażby Scandinavian Outdoor Group Village.

Cieszy nas również niezmiennie wzrastający z roku na rok udział reprezentantów Polski na targach w Monachium. W tym roku liczba rodzimych wystawców wzrosła do 50. Polskich producentów odnajdziemy w niemal wszystkich segmentach, jednak szczególnie liczna reprezentacja pojawi się oczywiście w outdoorze. Dokładną listę wystawców oraz polskich przedstawicieli marek znajdziecie na stronach magazynu.

Z dumą donosimy również o nowej inicjatywie Polish Outdoor Group. Za sprawą POGu na targach ISPO Munich realizowany będzie program ‘Do in Poland’, którego celem jest promocja Polski, jako rynku zbyt oraz lokalizacji produkcji, na arenie międzynarodowej. Zapraszamy na stoisko POG-u!

Kolejnym ważnym tematem niniejszego numeru jest podsumowanie minionego roku. Kwestię tę rozpatrzyliśmy zarówno z perspektywy detalistów – szczegółowe informacje na ten temat znajdziecie tradycyjnie w naszym Barometrze, jak i dystrybutorów i agentów – o komentarze poprosiliśmy 10 liderów branży outdoor na polskim rynku.

W ramach podsumowania roku 2018 przedstawiamy także relacje z dwóch ważnych wydarzeń. Pierwsza z nich to reportaż Piotra Turkota z wizyty w Szwecji, a dokładnie ze zorganizowanych przez Scandinavian Outdoor Group odwiedzin w siedzibach kilku sztandarowych skandynawskich marek: Volvo, Thule, Seger, Ivanhoe oraz Icebug. Artykuł wart jest uwagi nie tylko z uwagi na ciekawe historie firm, ale również ze względu na filozofię i idee integrujące rynek skandynawski.

Druga relacja dotyczy najważniejszego w Polsce biznesowego wydarzenia szkoleniowego – ISPO Academy Poland. W październiku zeszłego roku odbyła się już 7. edycja polskiej konferencji, która cieszy się coraz większym uznaniem. Nie ma się co dziwić – program z roku na rok uzupełniany jest o coraz to ciekawsze tematy, a organizatorki dokładają wszelkich starań, aby wartość merytoryczna była jak najlepszej jakości.

Ramię w ramię z ISPO Munich – my także prezentujemy nowości produktowe na sezon jesień-zima 2019. Na stronach magazynu odnajdziecie 36 produktów będącym przedsmakiem tego, czego możemy spodziewać się w kolejnym sezonie, a także opisy nowych technologii i produktów z obszaru materiałów: The North Face FutureLight, nowości od GORE czy nowe technologie marki PrimaLoft.

W dziale porad zmieściliśmy dwa teksty dotyczące dwóch istotnych elementów życia biznesowego w naszej branży. W pierwszym z nich Michał Sojka zastanawia się nad tym, „co to właściwie znaczy – sprzedawać?”. Może ten krótki, acz esencjonalny artykuł skłoni Was do refleksji albo pobudzi dyskusję?

Z kolei Dorota Kabała z „We design for physical culture”, projektantka w branży sportowej i wykładowczyni, tłumaczy, w jaki sposób korzystać z trendbooka oraz jakie znaczenie dla producentów, dystrybutorów i sklepów mają trendy kolorystyczne. Informacje przedstawione w artykule mogą okazać się szczególnie przydatne w perspektywie zbliżających się targów.

W redakcji 4outdoor Biznes mamy świadomość tego, jak duże znaczenie dla uczestników naszego rynku ma poszukiwanie nowych grup docelowych i kanałów sprzedaży. W związku z tym staramy się podsuwać pomysły i analizować różne możliwości. Tym razem w rozmowie z Tomaszem Kobielskim z Adventure24.pl badamy potencjał, jaki stwarzają agencje wyprawowe.

Do zobaczenia na ISPO Munich!

***

Spis treści 4outdoor Biznes nr 53 (1/2019, styczeń):

  • Nowi ambasadorzy marki SAXX
  • Salewa stawia na wełnę Alpine Wool
  • FutureLight – nowy materiał The North Face
  • Barometr rynku: sprzedażowe podsumowanie roku
  • Wyniki sprzedażowe sieci Intersport
  • Gore zaprezentuje nowy laminat z impregnacją DWR wolną od PFCEC
  • W przyszłym roku czerwone logo WINDSTOPPER® zastąpi GORE-TEX® INFINIUM™
  • PrimaLoft, Inc. rozwija technologię PrimaLoft® Bio
  • Nowy właściciel nada rozpędu Jack Wolfskin na rynku amerykańskim
  • ISPO Munich 2019

W dniach od 3 do 6 lutego dziesiątki tysięcy odwiedzających z całego świata po raz 49. wypełnią monachijskie hale targowe.

  • Plan terenów targowych
  • ISPO Award i ISPO Brandnew dla polskich marek
  • Polscy wystawcy
  • Polscy przedstawiciele marek
  • Nowości jesień-zima 2019

Podczas gdy w sklepach trwają wyprzedaże kolekcji zimowej, większość producentów już prezentuje swoje nowości na przyszły jesienno-zimowy sezon 2019.

  • Podsumowanie 2018 – opinie liderów

O podsumowanie minionego roku poprosiliśmy menadżerów, właścicieli i przedstawicieli firm z naszej branży. Obok komentarzy dystrybutorów, reprezentantów zagranicznych firm, znajdziecie również polskich producentów oraz detalistów.

  • Scandinavian Outdoor Group prezentuje

Wrześniowa konferencja European Outdoor Summit stała się świetnym pretekstem do odwiedzenia kilku szwedzkich marek outdoorowych – Thule, Seger, Ivanhoe oraz Icebug. Za tę dodatkową część programu odpowiedzialna była Scandinavian Outdoor Group.

  • Sprzedałem! Czy aby na pewno? – Michał Sojka
  • Trendy kolorystyczne – czy są potrzebne i jak z nich korzystać? – poradnik Doroty Kabały
  • Agencje wyprawowe a branża outdoor

Coraz więcej osób korzysta dzisiaj z usług agencji realizujących wyprawy górskie, trekkingowe oraz wyjazdy typu adventure. Rozmawiamy z Tomaszem Kobielskim, właścicielem agencji podróżniczej Adventure24.pl.

  • 7. edycja ISPO Academy Poland 2019

W dniach 16-18 października w Otwocku miało miejsce najważniejsze branżowe wydarzenie jesieni, czyli 7. polska konferencja ISPO Academy 2018. W ramach tego spotkania organizatorzy zaproponowali wyjątkowy zestaw warsztatów i seminariów prowadzonych przez specjalistów z Europy Zachodniej i Polski.

COMMENTS

WORDPRESS: 0