Z roku na rok obserwujemy stopniowe zmiany w sposobie prezentacji oferty targowej wśród wiodących na naszym rynku marek. Również stoiska polskich wystawców prezentują się coraz bardziej interesująco. Niektóre marki zwiększają powierzchnię, przykładają większą uwagę do kwestii estetyki oraz starają się eksponować swoje produkty w ciekawy sposób. Oto kilka spośród stoisk rodzimych producentów, które odwiedziliśmy na targach ISPO Munich 2019.
4F
Nie jest chyba zaskoczeniem, że marka 4F na targach w Monachium posiadała największe i najbogatsze pod względem ilości wystawionych produktów stoisko wśród polskich wystawców.
Przestrzeń podzielona została na strefy przeznaczone do prezentacji asortymentu podstawowego, bardziej zaawansowanej kolekcji narciarskiej (jak mówią przedstawiciele marki, cieszy się ona coraz większą popularnością na rynkach niemieckojęzycznych), oraz strefę przeznaczoną do rozmów handlowych.
4Fun
Tradycyjnie już na stoisku marki będącej polską alternatywą dla słynnego Buff’a mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska dziesiątkom wzorów chust 4Fun oraz porozmawiać w miłej atmosferze z właścicielami marki Katarzyną Karwecką-Wielicką i Krzysztofem Wielickim.
Z roku na rok w kolekcji marki przybywa nowych wzorów. I tym razem mieliśmy okazję zobaczyć kilka nowości, a wśród nich linię chust z wizerunkami szczytów będących górskimi ikonami.
Aura
Przedstawiciele marki Aura na targach w Monachium umiejętnie wykorzystali niewielką przestrzeń i zaprezentowali swoje produkty w bardzo korzystnym świetle – w przenośni i dosłownie. Minimalistyczny design i czarne tła pozwoliły wyeksponować atrakcyjne produkty.
Wśród stosunkowo nowych propozycji Aury na pierwszy plan wysuwa się pierwsza w historii marki kurtka z ociepliną syntetyczną. Model X nie tylko robi dobre wrażenie – sprawdziliśmy również, że dobrze sprawdza się w terenie, jako kurtka, której nie trzeba ściągać podczas wysiłku w niskich temperaturach.
Brubeck
Eleganckie stoisko najbardziej rozpoznawalnego polskiego producenta bielizny z wełny merino stanowiło przestrzeń przeznaczoną nie tyle do prezentacji produktów co do prowadzenia rozmów handlowych. Z tego co udało nam się zauważyć, rozmów takich odbyło się na stoisku marki Brubeck całkiem sporo.
Nowością w kolekcji i jednym z niewielu prezentowanych na stoisku produktów była bielizna damska wykorzystująca technologię Active Wool. Produkty z kolekcji Fusion cechuje bardzo przyjemny w dotyku materiał i wysokie parametry odprowadzania wilgoci.
Comodo
Kolejne stoisko polskiego producenta, na którym zauważyliśmy naprawdę spory ruch. Rozmowy biznesowe i negocjacje przeplatały się z prezentacją asortymentu, który z biegiem lat dopasowuje się do zmieniających się oczekiwań rynku.
Bardzo dobre wrażenie zrobiły na nas skarpety z kolekcji Alpaca. Zastosowanie połączenia wełny z merynosów (55%) i alpaki (25%) pozwoliło uzyskać skarpety o następujących atutach: antybakteryjność, minimalizowanie nieprzyjemnych zapachów, odprowadzanie wilgoci, dobra termika i wytrzymałość. Materiał skarpet zawiera 20% włókien sztucznych.
Glovii
Mniej znana w naszych branżowych kręgach, polska marka oferująca elektryczne ogrzewacze stosowane w różnych elementach odzieży, wystawiała swoje produkty na niewielkim, acz sprytnie zagospodarowanym stoisku w hali A1.
Najważniejszym produktem w asortymencie Glovii są rękawice. W tej kategorii znajdziemy przeznaczone na siarczyste mrozy rękawice robocze, outdoorowe, narciarskie, a także rękawiczki wewnętrzne, które można wykorzystać wraz z posiadanymi już rękawicami.
Wszystkie produkty Glovii posiadają zasilany bateriami system grzewczy. Produkcja zlokalizowana jest w Azji.
Lesovik
Chyba najbardziej rozpoznawalny polski producent hamaków i zaawansowanych systemów biwakowych na swoim niewielkim, acz bardzo przestrzennym z racji narożnego położenia stoisku, prezentował hamaki i podpinki wykorzystujące różne technologie materiałowe.
Nasze szczególne zainteresowanie wzbudziły dwie lekkie, bo przeznaczone na lato, podpinki hamakowe, oraz nowy tarp o ciekawej konstrukcji i kształcie, którego niestety oglądaliśmy na razie tylko na zdjęciu.
Fachowych porad na temat biwakowania w hamaku oraz technologii i materiałów na stoisku Lesovika udzielał założyciel marki Rafał Palowski.
Michał Gurgul
KOMENTARZE