ISPO Munich 2019 – odwiedziny na stoiskach polskich wystawców (cz. II)

Druga część prezentacji polskich wystawców branży outdoor na targach ISPO Munich 2019. Link do pierwszej części.

***

LYOFOOD

Stoisko LYOFOOD, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor.pl)

Stoisko LYOFOOD to nie tylko przestrzeń do spotkań biznesowych i okazja do prezentacji produktów. Czy to podczas targów, czy festiwali górskich polski producent żywności liofilizowanej tradycyjnie już stwarza “strefę relaksu”, miejsce, w którym przyjemnie jest przystanąć, odpocząć i porozmawiać. Nie inaczej było w Monachium.

Tym razem jednak stoisko LYO było chyba nieco mniej rozpoznawalne. W nowej”oprawie graficznej” na drugi plan zepchnięte zostało charakterystyczne logo marki. Właściciele argumentują decyzję o zmianie aranżacji chęcią wyeksponowania i promocji nowego produktu w ich ofercie.

Speed, Performance, Recovery – nowe napoje dla sportowców marki LYOFOOD (fot. 4outdoor.pl)

Mowa o trzech rodzajach saszetek przeznaczonych dla sportowców, głównie biegaczy lub osób uprawiających inne sporty wytrzymałościowe. Składniki nowego produktu LYO są całkowicie naturalne, a przyrządzone z saszetek napoje stosuje się przed, w trakcie i po treningu (Speed, Performance, Recovery). Produkt faktycznie spełnia funkcje napojów dla sportowców – potwierdzają to testy biegaczy i badania laboratoryjne. Dodatkową ciekawostką jest fakt, że LYO stworzyło dla swojego produktu całkowicie kompostowalne opakowanie.

Współzałożycielka marki, Laura Godek:

Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ten pomysł. Mam nadzieję, że wkrótce wszyscy będą korzystali z takich opakowań do żywności – tym bardziej takiej, której używamy w outdoorze.

Majesty Skis

Fragment stoiska marki Majesty, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor)

Stoisko polskiego producenta nart nie tylko robiło świetne wrażenie wizualne, ale również było bardzo dobrze zlokalizowane przy głównym korytarzu, w hali B4. Duża przestrzeń, prosta ekspozycja produktów, które same w sobie cieszą oko designem i duży bar w centralnej części stoiska. Majesty bez wątpienia wie jak się zaprezentować.

Stoisko Majesty Skis na ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor.pl)

Jednym z ważniejszych produktów jakie mieliśmy okazję zobaczyć na stoisku marki był model Supernova SL. Te stosunkowo lekkie (1450 g / długość 177 cm) narty, zostały zbudowane z drewna paulownia oraz włókien węglowych, aramidowych i kevlarowych. Ich uniwersalne zastosowanie i dobre właściwości potwierdzają liczne nagrody.

Narty Supernova SL marki Majesty (fot. 4outdoor.pl)

Małachowski

Stoisko marki Małachowski, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor)

Na stosunkowo minimalistyczne stoisko tego dobrze znanego od lat producenta, zapraszały odwiedzających dwa manekiny ubrane w kombinezony polskich himalaistów. Wśród prezentowanych produktów przeważały jednak śpiwory, w tym jedna z nowości marki:

Prototyp śpiwora Falcon marki Małachowski (fot. 4outdoor.pl)

We wnętrzu śpiwora znajdziemy po raz pierwszy zastosowany w kolekcji Małachowskiego materiał Pertex PVD. Jego aluminiowe wykończenie ma zapewnić dodatkowe “odbijanie” ciepła (jak podaje producent, materiał zwraca ok. 70% ciepła). Ocieplinę Falcona stanowi 550 g puchu. Granica komfortu będzie prawdopodobnie wynosić ok. – 8 st., jednak model jest jeszcze w fazie testów.

Milo

Stoisko marki Milo, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor)

Tradycyjnie kolorowe, wypełnione szerokim przekrojem asortymentu stoisko przyciągało wzrok i interesantów z całego świata. Nie od dzisiaj wiadomo, że Milo to marka ceniona na rynkach zagranicznych.

Kurtki i spodnie Gaja marki Milo (fot. 4outdoor.pl)

Wśród prezentowanych na stoisku produktów nasze szczególne zainteresowanie wzbudziły nowe modele kurtki (damska i męska) i spodni, wykonanych z robiącego solidne wrażenie materiału z membraną Gelanots. Przeznaczenie kolekcji Gaja producent określa jako alpinizm, jednak odzież znajdzie również zastosowanie w innych aktywnościach outdoorowych.

Pajak

Stoisko marki Pajak, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor)

Stoisko polskiego specjalisty z dziedziny odzieży i śpiworów puchowych zrobiło na nas duże wrażenie. Oglądanie ładnie wyeksponowanych i oświetlonych produktów ułatwiała otwarta przestrzeń i narożna lokalizacja.

Jedną z ciekawostek marki Pajak, śpiwór dla dwóch osób, prezentuje z dumą Wojciech Kłapcia (fot. 4outdoor.pl)

Oprócz sprzedażowych hitów budujących wizerunek marki w Polsce i za granicą, Pajak zaprezentował również ciekawą kolekcję lifestyle’ową, stworzoną we współpracy z polskim artystą, Pawłem Swanskim.

Wzory do kolekcji Lynx projektował Paweł Swanski (fot. 4outdoor.pl)

W kolekcji Lynx znajdują się kurtki, śpiwory, rękawiczki i krótkie spodenki. Wszystkie produkty posiadają ocieplinę puchową i wyjątkowe wzory. Jak podpowiada sama nazwa, inspiracją dla stworzenia tej lifestyle’owej linii była powracająca w Polskie góry (dokładnie Beskidy, skąd pochodzi Pajak) – powoli rosnąca populacja rysi.

Rękawiczki z kolekcji Lynx (fot. 4outdoor.pl)

Polish Outdoor Group

Stoisko POG, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor.pl)

Stoisko POG to punkt wymiany informacji, miejsce rozmów i spotkań, zarówno dla polskich przedstawicieli i producentów, jak i inwestorów zagranicznych. W ramach stoiska działa opisywany przez nas wcześniej projekt Do in Poland. Z oferowanej przestrzeni skorzystało sześciu polskich, niszowych producentów:

  • Maloko
  • 2Skin.pl
  • Filmar Factory Socks
  • Gatta Active
  • Comodo
  • SuperSalt

Viking

Stoisko marki Viking, ISPO Munich 2019 (fot. 4outdoor)

Bardzo profesjonalne i przestrzenne stoisko marki Viking stwarzało na targach możliwość zarówno optymalnej prezentacji szerokiego asortymentu marki, jak i przestrzeń do prowadzenia negocjacji handlowych. Ruch na stoisku był duży, widać zainteresowanie polską marką na rynkach zagranicznych jest duże.

Ekspozycja szerokiego asortymentu marki (fot. 4outdoor.pl)

Viking w swojej ofercie posiada bardzo duży wybór bielizny termicznej, czapek i rękawiczek. Jedną z ciekawostek jakie napotkaliśmy na stoisku marki była ekspozycja produktów wykorzystujących nowe materiały firmy Gore:

Rękawiczki i czapki marki Viking wykorzystujące nowe materiały Gore Tex Infinium (fot. 4outdoor.pl)

***

Odwiedziny polskich stoisk na targach w Monachium napawają optymizmem. Nastroje w biznesie są dobre, a polska branża outdoor pracuje ciężko, aby uzyskać dobrą pozycję na arenie międzynarodowej. Na pewno daleko nam do krajów takich jak Włochy, Niemcy, czy do Skandynawii, ale polskie produkty i marki są z pewnością coraz częściej doceniane poza granicami naszego państwa.

Michał Gurgul

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0