Druga część prezentacji polskich wystawców branży outdoor na targach ISPO Munich 2019. Link do pierwszej części.
***
LYOFOOD
Stoisko LYOFOOD to nie tylko przestrzeń do spotkań biznesowych i okazja do prezentacji produktów. Czy to podczas targów, czy festiwali górskich polski producent żywności liofilizowanej tradycyjnie już stwarza „strefę relaksu”, miejsce, w którym przyjemnie jest przystanąć, odpocząć i porozmawiać. Nie inaczej było w Monachium.
Tym razem jednak stoisko LYO było chyba nieco mniej rozpoznawalne. W nowej”oprawie graficznej” na drugi plan zepchnięte zostało charakterystyczne logo marki. Właściciele argumentują decyzję o zmianie aranżacji chęcią wyeksponowania i promocji nowego produktu w ich ofercie.
Mowa o trzech rodzajach saszetek przeznaczonych dla sportowców, głównie biegaczy lub osób uprawiających inne sporty wytrzymałościowe. Składniki nowego produktu LYO są całkowicie naturalne, a przyrządzone z saszetek napoje stosuje się przed, w trakcie i po treningu (Speed, Performance, Recovery). Produkt faktycznie spełnia funkcje napojów dla sportowców – potwierdzają to testy biegaczy i badania laboratoryjne. Dodatkową ciekawostką jest fakt, że LYO stworzyło dla swojego produktu całkowicie kompostowalne opakowanie.
Współzałożycielka marki, Laura Godek:
Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ten pomysł. Mam nadzieję, że wkrótce wszyscy będą korzystali z takich opakowań do żywności – tym bardziej takiej, której używamy w outdoorze.
Majesty Skis
Stoisko polskiego producenta nart nie tylko robiło świetne wrażenie wizualne, ale również było bardzo dobrze zlokalizowane przy głównym korytarzu, w hali B4. Duża przestrzeń, prosta ekspozycja produktów, które same w sobie cieszą oko designem i duży bar w centralnej części stoiska. Majesty bez wątpienia wie jak się zaprezentować.
Jednym z ważniejszych produktów jakie mieliśmy okazję zobaczyć na stoisku marki był model Supernova SL. Te stosunkowo lekkie (1450 g / długość 177 cm) narty, zostały zbudowane z drewna paulownia oraz włókien węglowych, aramidowych i kevlarowych. Ich uniwersalne zastosowanie i dobre właściwości potwierdzają liczne nagrody.
Małachowski
Na stosunkowo minimalistyczne stoisko tego dobrze znanego od lat producenta, zapraszały odwiedzających dwa manekiny ubrane w kombinezony polskich himalaistów. Wśród prezentowanych produktów przeważały jednak śpiwory, w tym jedna z nowości marki:
We wnętrzu śpiwora znajdziemy po raz pierwszy zastosowany w kolekcji Małachowskiego materiał Pertex PVD. Jego aluminiowe wykończenie ma zapewnić dodatkowe „odbijanie” ciepła (jak podaje producent, materiał zwraca ok. 70% ciepła). Ocieplinę Falcona stanowi 550 g puchu. Granica komfortu będzie prawdopodobnie wynosić ok. – 8 st., jednak model jest jeszcze w fazie testów.
Milo
Tradycyjnie kolorowe, wypełnione szerokim przekrojem asortymentu stoisko przyciągało wzrok i interesantów z całego świata. Nie od dzisiaj wiadomo, że Milo to marka ceniona na rynkach zagranicznych.
Wśród prezentowanych na stoisku produktów nasze szczególne zainteresowanie wzbudziły nowe modele kurtki (damska i męska) i spodni, wykonanych z robiącego solidne wrażenie materiału z membraną Gelanots. Przeznaczenie kolekcji Gaja producent określa jako alpinizm, jednak odzież znajdzie również zastosowanie w innych aktywnościach outdoorowych.
Pajak
Stoisko polskiego specjalisty z dziedziny odzieży i śpiworów puchowych zrobiło na nas duże wrażenie. Oglądanie ładnie wyeksponowanych i oświetlonych produktów ułatwiała otwarta przestrzeń i narożna lokalizacja.
Oprócz sprzedażowych hitów budujących wizerunek marki w Polsce i za granicą, Pajak zaprezentował również ciekawą kolekcję lifestyle’ową, stworzoną we współpracy z polskim artystą, Pawłem Swanskim.
W kolekcji Lynx znajdują się kurtki, śpiwory, rękawiczki i krótkie spodenki. Wszystkie produkty posiadają ocieplinę puchową i wyjątkowe wzory. Jak podpowiada sama nazwa, inspiracją dla stworzenia tej lifestyle’owej linii była powracająca w Polskie góry (dokładnie Beskidy, skąd pochodzi Pajak) – powoli rosnąca populacja rysi.
Polish Outdoor Group
Stoisko POG to punkt wymiany informacji, miejsce rozmów i spotkań, zarówno dla polskich przedstawicieli i producentów, jak i inwestorów zagranicznych. W ramach stoiska działa opisywany przez nas wcześniej projekt Do in Poland. Z oferowanej przestrzeni skorzystało sześciu polskich, niszowych producentów:
- Maloko
- 2Skin.pl
- Filmar Factory Socks
- Gatta Active
- Comodo
- SuperSalt
Viking
Bardzo profesjonalne i przestrzenne stoisko marki Viking stwarzało na targach możliwość zarówno optymalnej prezentacji szerokiego asortymentu marki, jak i przestrzeń do prowadzenia negocjacji handlowych. Ruch na stoisku był duży, widać zainteresowanie polską marką na rynkach zagranicznych jest duże.
Viking w swojej ofercie posiada bardzo duży wybór bielizny termicznej, czapek i rękawiczek. Jedną z ciekawostek jakie napotkaliśmy na stoisku marki była ekspozycja produktów wykorzystujących nowe materiały firmy Gore:
***
Odwiedziny polskich stoisk na targach w Monachium napawają optymizmem. Nastroje w biznesie są dobre, a polska branża outdoor pracuje ciężko, aby uzyskać dobrą pozycję na arenie międzynarodowej. Na pewno daleko nam do krajów takich jak Włochy, Niemcy, czy do Skandynawii, ale polskie produkty i marki są z pewnością coraz częściej doceniane poza granicami naszego państwa.
Michał Gurgul
KOMENTARZE