HomeRynek outdoorLudzie branży outdoor

Podsumowanie 2018 – opinie liderów: Blanka Jarońska z Bakosport

O podsumowanie minionego roku poprosiliśmy menadżerów, właścicieli i przedstawicieli firm z naszej branży. Obok komentarzy dystrybutorów, reprezentantów zagranicznych firm, znajdziecie również polskich producentów oraz detalistów. Podsumowanie wypada pozytywnie – wszyscy zanotowali wzrosty. To oczywiście cieszy, warto jednak zwrócić uwagę na różną ocenę czynników zewnętrznych, które, poza warunkami atmosferycznymi, kształtowały otoczenie biznesu outdoorowego. Zapraszając do lektury, wypada nam życzyć równie udanego, lub nawet lepszego 2019 roku. Zapowiada on się bowiem ciekawie, choć wielu ekonomistów prognozuje spowolnienie i spadek koniunktury. Miejmy nadzieję, że nie dotkną one naszej branży – wszak wzrosty są jej immanentnym składnikiem…

Oto podsumowanie Blanki Jarońskiej z firmy Bakosport, dystrybutora takich marek jak La Sportiva, Deuter, czy Ortovox.

Blanka Jarońska z Bakosport

Jak oceniasz pod kątem biznesowym rok 2018? Jakie czynniki zewnętrzne były dla Waszej firmy najważniejsze?

Mimo rosnącej z roku na rok konkurencji i znacznie rosnących kosztów prowadzenia działalności, które okazują się często większym wyzwaniem niż sprzedaż, rok 2018 oceniam bardzo pozytywnie. Dystrybuowane przez nas marki, z Deuterem na czele, potwierdziły bardzo solidną pozycję na rynku i małą podatność na wahania, co zaowocowało rozwojem firmy. Mimo, że przez znaczną część roku panowała bardzo ładna pogoda, co nie zawsze sprzyja sprzedaży outdoorowej, zanotowaliśmy wzrost sprzedaży odzieży.

Jakie były Wasze najważniejsze działania w 2018 roku?

Jak zwykle, duże znaczenie mają w naszym przypadku targi, szczególnie jeśli chodzi o markę Deuter i współpracę z mediami specjalistycznymi. Dzięki działaniom z mediami biegowymi wzrosła sprzedaż butów biegowych La Sportiva, co szczególnie cieszy ze względu na bardzo mocną pozycję konkurencji. Współpraca ze szkołami narciarskimi oraz udział w szkoleniach lawinowych i skitourowych zwiększyły rozpoznawalność marki Ortovox, co przekłada się również na pozytywny wpływ na sprzedaż produktów tej marki.

Jaki był wynik finansowy firmy?

Sprzedaż wszystkich dystrybuowanych przez nas marek wzrosła w porównaniu do roku poprzedniego. Deuter ma bardzo mocno ugruntowaną pozycję na rynku i tutaj nie mogliśmy oczekiwać tak wysokich wzrostów, jak w przypadku marek La Sportiva i Ortovox.

Najważniejsze plany na rok 2019?

W sezonie 2019 nie planujemy rewolucji, a ewolucję. Działania z marką Deuter są ustabilizowane i sprawdzone, ale wraz z wprowadzeniem kolekcji 2019/2020, w której znajdzie się zupełnie nowa kategoria produktów podróżniczych, będziemy chcieli zacieśnić współpracę z podróżnikami/influencerami oraz zwiększyć promocję w mediach społecznościowych. Widzimy duży potencjał w sprzedaży odzieży i butów biegowych La Sportiva, dlatego pragniemy rozwinąć promocję mocniej w tym kierunku.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0