HomeRynek outdoor

Decathlon uruchamia “marketplace” – nową platformę sprzedażową dla partnerów

Po miesiącach pracy i udanym otwarciu testowym w Belgii w listopadzie 2020 r., Decathlon zaprasza firmy z kolejnych krajów do sprzedaży produktów w ramach programu Decathlon Partner. Internetowy “marketplace” francuskiego potentata ma stać się platformą sprzedażową, oferującą jeszcze szerszy niż dotychczas asortyment produktów sportowych i outdoorowych.

Decathlon Partner (fot. Decathlon)

Decathlon to rodzinna firma założona w 1976 r., posiadająca obecnie ponad 1500 sklepów w 55 krajach i nieustanie poszukująca nowych ścieżek rozwoju. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sportem i aktywnościami na świeżym powietrzu, a także nieustanny rozwój sprzedaży internetowej, Decathlon zdecydował się poszerzyć ofertę sklepu w internecie. 

Decathlon zachęca do sprzedaży produktów przez swoją stronę

Działanie nowej platformy wspiera dostawca rozwiązań internetowych, firma Mirakl. Dzięki tej współpracy, z początkiem lata br. Decathlon wprowadził możliwość sprzedaży przez swoją stronę internetową dla partnerów zewnętrznych w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii. W tym miesiącu nowa opcja pojawiła się również na rodzimym rynku francuskiej sieci.

Tzw. soft launch to bardziej ewolucja, niż rewolucja. Możliwość podjęcia współpracy z Decathlonem otwiera się stopniowo w kolejnych krajach – również na polskiej stronie firmy, znajdziemy już informację o możliwości dołączenia do programu:

Aby sprzedawać swoje produkty przez platformę Decathlonu należy spełnić kilka warunków, w tym podstawowych, wyszczególnionych na stronie firmy:

  • oferować profesjonalny asortyment w dziedzinie szeroko pojętego sportu i zdrowego trybu życia,
  • zagwarantować wysoką jakość dostaw i obsługę posprzedażową,
  • satysfakcję klienta traktować priorytetowo,
  • dzielić wyznawane przez Decathlon wartości przedsiębiorcze i społeczne.

Łukasz Wójcik, Business Developer Marketplace w Decathlon Polska, zapowiada:

Marketplace będzie największą międzynarodową platformą sportową opartą na współpracy w myśl zasady WIN-WIN, dostarczająca komplementarną ofertę dla pasjonatów sportu.

Co to oznacza w praktyce?

Jeśli oferta Decathlonu skierowana do partnerów spotka się z pozytywnym przyjęciem, już wkrótce w internetowym sklepie firmy, obok marek własnych i dużych marek współpracujących, znajdziemy ofertę profesjonalnych, lokalnych producentów. Nie oznacza to jednak, że w sklepie nie pojawią się produkty dużych marek globalnych – wręcz przeciwnie: Decathlon nawiązał już współpracę z największymi brandami świata sportu, takimi jak adidas czy Speedo.

Transport dronami

Francuski potentat szuka innowacji również w innych obszarach swojej działalności. Od maja 2021 r. sieć sprawdza, czy da się usprawnić komunikację między sklepami i magazynami w obrębie jednego miasta dzięki wykorzystaniu dronów transportowych. Na razie sieć nie zamierza wykorzystywać dronów do transportu zamówień klientów. Dronowy system transportowy powstaje we współpracy z Spartaqs Group oraz Lublinensis Dron Transport.

Michał Gurgul
źródła: blog.mirakl.com, rli.uk.com, wiadomoscihandlowe.pl, sgieurope.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0