HomeRynek outdoor

Europejski Tydzień Sportu już wkrótce

Już niebawem, w dniach od 7 do 13 września 2015 roku, odbędzie się pierwsza edycja Europejskiego Tygodnia Sportu. W jego ramach działa kampania Komisji Europejskiej pod hasłem „BeActive”, a do niej dołącza się akcja stowarzyszenia European Outdoor Group „It’s Great Out There”.
Inicjatorem pierwszej edycji Europejskiego Tygodnia Sportu jest Komisja Europejska, wydarzenie zostanie sfinansowany ze środków działającego od początku 2014 roku programu Erasmus+, który oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji i szkoleń, młodzieży oraz sportu w Europie. 

Celem akcji jest szeroko zakrojone promowanie aktywności fizycznej i sportu na poziomie lokalnym, regionalnym oraz europejskim. Tydzień Sportu jest odpowiedzią na coraz bardziej zatrważające wyniki badań w tym aspekcie – według danych Eurobarometru prawie 60 proc. obywateli Unii Europejskiej nie ćwiczy i nie uprawia sportu w ogóle lub robi to rzadko.

[video:https://www.youtube.com/watch?v=07-wisK5mgI] [video:https://www.youtube.com/watch?v=4wAN2l_HC4M] [video:https://www.youtube.com/watch?v=VOk7M6QOpDU]

W trakcie tygodnia na całym kontynencie organizowane będą kampanie, konkursy i zawody zachęcające do aktywności niezależnie od wieku, pochodzenia czy stopnia sprawności. Ideą jest promocja sportów masowych, regularnie uprawianych, mogących stać się codziennym elementem życia każdego obywatela Unii Europejskiej. Jeden dzień tygodnia będzie poświęcony outdoorowi, zaś aktywności outdoorowe są jednymi z czterech, na których skupiony jest Europejski Tydzień Sportu. Ich ambasadorką będzie austriacka alpinistka i himalaistka, zdobywczyni Korony Himalajów, Gerlinde Kaltenbrunner.

Do Europejskiego Tygodnia Sportu dołącza się także European Outdoor Group z akcją pod hasłem „It’s Great Out There”. Jej celem jest zachęcanie do aktywności outdoorowych, a także zwiększanie świadomości na temat pozytywnych aspektów działań na świeżym powietrzu, w tym m.in. poprawy zdrowia fizycznego i psychicznego, relaksu, nabycia nowych umiejętności praktycznych, połączenia z naturą, przyjemności i zabawie.

Dla branżowych partnerów kampania została uruchomiona podczas minionych targów OutDoor we Friedrichshafen. Na obecnym etapie akcja opiera się na różnorodnych konkursach zachęcających do outdoorowych działań, nagrody ufundowali producenci sprzętu outdoorowego należący do EOG oraz inni partnerzy projektu. Suma nagród zamyka się w wartości 20 tys. euro.

Akcja promowana jest głównie kanałami mediów społecznościowych, w czym ma pomóc hasztag ‪#‎ItsGreatOutThere‬. Na stronie internetowej kampanii prowadzony jest także blog, gdzie promowane są konkretne aktywności outdoorowe, publikowane wywiady ze sportowcami oraz rady od outdoorowych profesjonalistów.

Kampania jest zintegrowana z #BeActive Komisji Europejskiej, jednak jej działania będą bardziej długofalowe. 

Więcej informacji o projekcie I znajduje się na stronie: www.itsgreatoutthere.com i na Facebooku: www.facebook.com/itsgreatoutthere?fref=ts.

Więcej informacji o Europejskim Tygodniu Sportu znajduje się na stronie: ec.europa.eu/sport/week

Źródło: EOG, Komisja Europejska

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0