HomeRynek outdoorImprezy outdoor

Za nami ISPO Munich 2018. Podsumowanie organizatorów

31 stycznia 2018 roku zakończyła się wystawa ISPO Munich – największe targi sportowe na świecie. Zimowa sceneria pozytywnie wpłynęła na zainteresowanie sprzętem do uprawiania sportów zimowych i wypełniła po brzegi pomieszczenia wystawowe podczas tego czterodniowego wydarzenia. 2801 firm wystawiających na targach prezentowało innowacje i trendy dotyczące aktywności zimowych, outdooru oraz health & fitness. Tematem przewodnim była zwiększająca się cyfryzacja branży sportowej – to zagadnienie zostało zaakcentowane poprzez wprowadzenie nowego formatu: ISPO Digitize.

Targi ISPO Munich 2018 (fot. 4outdoor Biznes)

Klaus Dittrich, prezes i dyrektor generalny Messe München, stwierdził: Dzięki ISPO Digitize wskazujemy drogę do przyszłości branży produktów sportowych i związanych z nią dyscyplin. Strefa Digitize Area w Hali A4 pozwoliła zwiedzającym zajrzeć w cyfrową przyszłość. Przedstawiciele detalistów branży sportowej mieli szansę na zapoznanie się z rozwiązaniami cyfrowymi w procesach tworzenia produktów, ich wytwarzania, marketingu i sprzedaży. Za pomocą platformy Digital Readiness Check mogli sprawdzić czy ich własna firma jest już gotowa na cyfrową rzeczywistość.

ISPO Munich 2018 (fot. 4outdoor Biznes)

Do strefy Digitize Area należał również adidas, który bierze udział w targach od 2006 roku. ISPO stanowi platformę dzięki której sprzedawcy wraz z markami mogą wspólnie udoskonalać proces cyfrowej transformacji. Jako lider rynku powracamy na te targi by w otwarty i przejrzysty sposób zademonstrować nasz związek ze sprzedawcami, którzy postrzegają to jako ewidentną szansę –stwierdził Roland Auschel, członek zarządu firmy adidas, który jest odpowiedzialny za sprzedaż ogólnoświatową. Jednym z ważnych punktów tegorocznych targów było sympozjum zorganizowane wspólnie przez ISPO i adidasa. Pytanie postawione podczas tego wydarzenia brzmiało: „Czy jesteś gotów na nadejście przyszłości?”. Szczegółowy raport dotyczący tego sympozjum jest dostępny na ispo.com. Format ISPO Digitize będzie kontynuowany w terminie 28-19 czerwca 2018 r. w ICM – Internationales Congress Center München.

Sporty zimowe na topie

W tym roku segment sportów zimowych przyciągnął bardzo dużą ilość zwiedzających. Napędzany nowymi trendami i zastosowaniem nowych technologii w sprzęcie zimowym, obszar ten skupia na sobie duże zainteresowanie. Planujemy odpowiedzieć na ten dynamiczny wzrost poprzez zintensyfikowanie naszej współpracy z producentami narciarskimi – ogłosił Klaus Dittrich, prezes i dyrektor generalny Messe München. Natomiast impreza ISPO Munich Sports Week pozwoliła na przeniesienie ekscytacji produktami sportowymi do centrum Monachium oraz bezpośredni kontakt z użytkownikami końcowymi. Planujemy dalej poszerzać ten koncept – dodał Klaus Dittrich.

Outdoorowa wizjonerka Gertrude “Gert” Boyle uhonorowana nagrodą ISPO Cup

Segment outdoorowy targów ISPO Munich wciąż się rozrasta. Sposób postrzegania tego czym jest outdoor zmienia się na przestrzeni lat – stwierdził Klaus Dittrich. – Oprócz sportów wodnych, biegania i fitnessu, ten segment obecnie zawiera w sobie również branżę modową.

Gertrude „Gert” Boyle (fot. ISPO)

Jedna z wizjonerek przemysłu outdoorowego została uhonorowana podczas tegorocznych tragów: Gertrude „Gert” Boyle, była prezeska firmy Columbia, otrzymała nagrodę ISPO Cup za całokształt jej osiągnięć.

ISPO Munich w liczbach

Ponad 84 tysiące branżowych gości ze 120 krajów przybyło do Monachium (w 2017roku – 86 841). Po raz kolejny ISPO Munich poszerzyło swój międzynarodowy charakter. Najwięcej nowych gości odnotowano z następujących krajów (w kolejności): Austria, Japonia, Turcja, Czechy, Wielka Brytania i USA.

W sumie 2801 wystawców pokazywało swoje produkty i innowacje. Stanowi to dwuprocentowy wzrost w porównaniu z 2017 roku. Z dobrym przyjęciem spotkała się koncepcja poszerzonej hali. Thomas Delago, dyrektor generalny Nitro Snowboards, stwierdził: Nowa koncepcja z centralnym korytarzem daje poczucie otwartości. Dzięki temu udało nam się dotrzeć do sprzedawców nie związanych bardzo mocno z branżą snowboardową. Produkty nie były po prostu wystawiane – one były wyeksponowane na centralnej scenie, podczas gdy trendy były demonstrowane na przykładach. Delago dodał, że jego ambicją jest nieustanne motywowanie sprzedawców detalicznych. Ta koncepcja została bardzo dobrze przyjęta i wydaje się być krokiem we właściwym kierunku. Czekamy z niecierpliwością na dalsze udoskonalenie tej formuły podczas kolejnych targów ISPO Munich.

ISPO Munich 2019 jeszcze większe

W tym roku centrum targowe Munich otworzy dwie nowe hale: C5 i C6. Dzięki temu w 2019 roku ISPO Munich będzie dysponować w sumie 18 halami. Branża sportowa bardzo skorzysta na tej ekspansji. Zgodnie z oczekiwaniami wzrosty będą napędzane przede wszystkim przez outdoor, health&fitness oraz innowacyjne produkty tekstylne.

Źródło: ISPO

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0