HomeRynek outdoor

Raport Euromark – spadki w kwietniu

Zarząd "Euromark Polska" S.A.  informuje, że skonsolidowane wyniki sprzedaży netto Grupy Kapitałowej w kwietniu 2009 roku wyniosły 7.277 tysięcy złotych i były niższe od osiągniętych w kwietniu roku ubiegłego o 15,7%.

Jednostkowe wyniki sprzedaży "Euromark Polska" S.A. w kwietniu 2009 roku wyniosły 4.431 tysiące złotych i były niższe od osiągniętych w kwietniu roku ubiegłego o 19,1%.

W kwietniu branża outdoor była pod wpływem bardzo niekorzystnych warunków pogodowych, z niemal zupełnym brakiem deszczu, prasa informowała o największej od 20 lat suszy w Kampinoskim Parku Narodowym lub obniżonym poziomie wody w jeziorach mazurskich itp. Wszystkie te informacje nie byłyby nietypowe w sierpniu, lecz jak na kwiecień były to niespotykane wcześniej warunki.

W konsekwencji klienci nie byli zainteresowani towarami typu kurtki chroniące przed deszczem czy buty trekkingowe – w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy kwiecień był typowy i znacznie bardziej deszczowy. Jesteśmy pewni że niższa sprzedaż w kwietniu zostanie zrekompensowana w maju i kolejnych letnich miesiącach, gdyż obserwujemy silne zainteresowanie naszym sprzętem kampingowym. Trend ten potwierdzają agencje turystyczne informując, że wiele rodzin nie wybiera się na wakacje za granicę i spędza urlop w Polsce.

Źródło: Euromark Polska S.A.

 


Euromark Polska powstał w 1993 roku i jest jednym
z liderów polskiego rynku sprzętu outdoorowego i odzieży turystycznej. Euromark jest właścicielem outdoorowych brandów Alpinus i CampuS oraz snowbordowej marki Stir Crazy. Posiada także sieć sklepów Planet Outdoor.
Euromark Polska S.A. jest notowana Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0