Barometr rynku – w maju nadal kiepsko

Od stycznia 2011 outdoorowy handel przeżywa bardzo trudny okres. Pierwsze miesiące roku przyniosły spadki sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku. Majowe wyniki również niestety nie są optymistyczne.

Barometr rynku - maj 2011Barometr rynku – maj 2011

Załamanie outdoorowej sprzedaży nastąpiło w styczniu 2011 i od tego momentu sklepy nie są w stanie osiągnąć poziomów sprzedaży z roku 2010. Kwietniowy wyższe wyniki (+1,3%) zawdzięczamy jedynie temu, że punktem odniesienia był miesiąc, w którym miała miejsce katastrofa w Smoleńsku. A zatem w maju wyniki wróciły do tegorocznej niskiej normy – sklepy odnotowały 2,5% spadek sprzedaży w odniesieniu do maja 2010. GUS od miesięcy raportuje wzrost sprzedaży detalicznej (np. w kwietniu o 18%), dlatego wyniki outdooru martwią. Należy jednak pamiętać, że za wysokie przychody sprzedawców z innych branż (zwłaszcza spożywczej) częściowo odpowiada inflacja.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0