HomeRynek outdoor

ISPO BRANDNEW „Digital” – ISPO wyróżnia cyfrowe startupy z branży sportowej

Nowo powstała kategoria ISPO BRANDNEW Digital będzie okazją do zaprezentowania na targach ISPO aplikacji, stron internetowych, platform oraz oprogramowania związanego ze sportami. Niezależne jury składające się z ekspertów w dziedzinie technologii cyfrowych wyłoniło sześć najbardziej wyróżniających się startupów.

Wśród nich znalazło się wirtualne szkolenie lawinowe, platforma taktyczna dla trenerów piłki nożnej oraz interaktywne ekrany pozwalające na optymalizację treningów. Na następnym etapie finaliści będą walczyć o złoto poprzez wygłaszanie krótkich prezentacji swoich produktów podczas ISPO MUNICH. Każdy, kto chce zapoznać się z ofertą tych młodych firm, prezentowaną w ramach ISPO BRANDNEW Digital 2017, powinien odwiedzić ISPO MUNICH (Hall B5), 5-8 lutego.

Świat cyfrowy zaczyna coraz mocniej oddziaływać również na rynek sportowy (fot. ISPO)

Konkurs ISPO BRANDNEW został ustanowiony w 2000 r. jako platforma dla nowych firm z branży sportowej. Podczas edycji 2017 wyłoniono listę 50 najlepszych startupów, które będą miały szansę na zaprezentowanie się w ISPO BRANDNEW Village podczas ISPO MUNICH. Jednak sprzęt i odzież nie są jedynymi kategoriami, które są istotne dla branży sportowej. Świat cyfrowy zaczyna coraz mocniej oddziaływać również i na ten rynek. Nic dziwnego, że targi ISPO chcą również wyeksponować ekscytujące innowacje technologiczne dzięki wprowadzeniu nowej kategorii ISPO BRANDNEW „Digital”. Sześć najlepszych startupów będzie mieć specjalną wystawę podczas ISPO MUNICH oraz szansę na pokonanie konkurencji w bezpośrednim porównaniu: jednym z decydujących elementów będzie przedstawienie jak najbardziej przekonywującej prezentacji na scenie ISPO ACADEMY. Zwycięski startup otrzyma profesjonalne doradztwo podczas opracowania planów biznesowych.

Krótka charakterystyka Top 6:

Avalanche VR, Włochy, 2016: wirtualne szkolenie lawinowe Avalanche VR

Jest to rewolucyjnie nowatorskie podejście do działań mających na celu zapobieganie wypadkom lawinowym. Użytkownik uczestniczy w wirtualnej wycieczce narciarskiej w wirtualnym świecie. Podczas tej wycieczki musi oceniać poziom zagrożenia, podejmować ważne decyzje oparte na dostępnych informacjach oraz wybierać najbezpieczniejszą trasę.

OpenSponsorship, USA, 2014: platforma kontaktowa dla sponsorów

OpenSponsorship stanowi platformę dla firm, które szukają możliwości zawarcia umów sponsorskich. Ułatwia ona nowym markom wejście w świat sponsoringu oraz pozwala sportowcom na nawiązanie współpracy z potencjalnymi sponsorami.

Fision, Szwajcaria, 2015: wtyczka do przeglądarki pozwalająca na wybór optymalnego rozmiaru ubrań

Rozszerzenie Size Advisor, stworzone przez szwajcarską firmę Fision, stanowi przyjazną dla użytkownika aplikację, która podpowiada indywidualnemu użytkownikowi jaki rozmiar dobrać podczas kupowania kurtek, spodni i koszul. Działanie aplikacji oparte jest na zdjęciach całego ciała z profilu i od przodu, oraz szczegółowych wymiarach ciała oraz jego wadze. Aplikacja oblicza stosowany rozmiar odzieży w kilka sekund.

Taktikr, Niemcy, 2015: wiedza taktyczna dla początkujących trenerów piłkarskich

Początkujący trenerzy piłkarscy wkładają mnóstwo zaangażowania i pasji w swoje drużyny. Aplikacja taktikr może ich natychmiast wspomóc w ich pracy: dostarcza odpowiedzi na konkretne pytania na temat treningu, gry oraz taktyki – dzięki czemu pozwala trenerowi na szybkie opracowanie planu treningowego. Funkcja chatu pozwala bardziej doświadczonym trenerom na przesyłanie szybkich i indywidualnych odpowiedzi poprzez WhatsApp lub wyszukiwarkę internetową. Archiwum służy jako baza wiedzy.

SOLOS, Niemcy, 2016: Interaktywne ekrany ułatwiające trening

Każdy kto trenuje w klubie fitness wie, że trener nie zawsze jest dostępny by poprawić błędy w ćwiczeniach. „Inteligentne” lustro od firmy SOLOS stanowi rozwiązanie tego problemu. Działa jak cyfrowy trener i w czasie rzeczywistym dostarcza informacji zwrotnych, nagrywa i analizuje proces treningowy, dobiera sprzęt, a do tego jest łatwe w użyciu.

Eversports, Austria, 2016: oprogramowanie administracyjne dla centrów sportowych

Oprogramowanie Eversports upraszcza zadania administracyjne w klubach sportowych, którym zależy na dostępności, zarządzaniu i optymalizacji podczas prowadzenia kursów, obozów i imprez. Eversports.com pozwala użytkownikowi na nawiązanie kontaktu z tysiącami entuzjastów sportu oraz na zwiększenie świadomości marki.

Dodatkowe informacje o konkursie ISPO BRANDNEW są dostępne na: www.brandnew.ispo.com oraz Facebooku facebook.com/ispomunich

 Źródło: ISPO

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0