ISPO Academy 2017 dla dziennikarzy

W ubiegłym tygodniu odbyła się trwająca trzy dni konferencja zorganizowana przez ISPO Academy. Szkolenia, prezentacja innowacyjnych idei i propagowanie wiedzy z różnych obszarów rynku, to główny cel corocznych spotkań. Panele dyskusyjne oraz prelekcje w dużej mierze skierowane są do producentów, dystrybutorów oraz sklepów z naszej branży. To jednak nie wszystko. Na równoległym torze prowadzone są bowiem konferencje, seminaria i testy dla dziennikarzy.

Grupa dziennikarzy na szczycie Jaworzyny Krynickiej  (fot. Michał Gurgul)

Podczas tegorocznej, szóstej już edycji ISPO Academy dopisała zarówno pogoda, jak i frekwencja ze strony mediów. Oprócz konferencji prasowych pierwszego i trzeciego dnia, dziennikarze chętnie uczestniczyli w teście sprzętu, który odbył się dnia drugiego, podczas wspólnego trekkingu na Jaworzynę Krynicką.

Piękna sceneria towarzyszące tegorocznej konferencji (fot. Michał Gurgul)

Blok konferencji prasowych rozpoczął się od marki Marmot. Prezentacja dotyczyła samej firmy, produktów i kierunków rozwoju, a także strategii polskiego dystrybutora i partnera ISPO Academy – firmy Raven z Krakowa. Z kolei Vittorio Forato, włoski przedstawiciel marki AKU, zaprezentował krótko historię firmy oraz jej filozofię, a także omówił aktualnie wykorzystywane podczas produkcji technologie. Obaj prelegenci podkreślali znaczenie zrównoważonego rozwoju i świadomości społecznej odpowiedzialności producentów.

Buty AKU Climatica w akcji (fot. Michał Gurgul)

Florian Schneiderbanger wraz z polskim przedstawicielem marki PrimaLoft przedstawił nowe technologie, nad których rozwojem pracuje aktualnie ten znany producent materiałów tekstylnych dla branży outdooru. PrimaLoft poszerza swój asortyment o kolejne produkty. Oprócz docenianej ociepliny syntetycznej, mieliśmy okazję poznać nowe dzianiny i tkaniny wykonane przy użyciu włókien PrimaLoftu z różnymi domieszkami.

Na konferencji marki Nikwax poznaliśmy dokładnie historię marki, wraz z ciekawymi okolicznościami jej narodzin. Michael Vassar i Tomasz Kruk przedstawili i omówili właściwości poszczególnych środków do czyszczenia i konserwacji odzieży, podkreślili także ich niską szkodliwość dla środowiska naturalnego oraz człowieka. Nie zabrakło również praktycznych testów na basenie, gdzie pokazano, że impregnacja marki Nikwax rzeczywiście nie ma sobie równych.

Pozostałe prelekcje dotyczyły m.in. platformy ISPO, przyszłości targów, nowoczesnych technologii wystawienniczych, roli brandingu w marketingu sportowym oraz nowej generacji społecznie odpowiedzialnych biznesów.

Niewątpliwie miłym przerywnikiem był trekking na Jaworzynę Krynicką. Wśród pięknej, jesiennej scenerii Beskidu Sądeckiego dziennikarze mieli okazję przetestować w terenie kilka produktów. Partnerzy testów – marki Marmot, AKU i PrimaLoft – dostarczyli do testu buty, kurtki, skarpety i odzież termiczną. Buty AKU Climatica sprawdziły się bardzo dobrze podczas tej krótkiej wycieczki, jednak doskonała pod względem widokowym pogoda nie stwarzała zbyt wymagających warunków do testów. Tym trudniej jest wydać jakąkolwiek opinię o kurtkach Marmota, które ze względu na wysoką temperaturę i brak opadów, większość czasu spędziły po prostu w plecakach.

Dziennikarze podczas trekkingu połączonego z testem marek AKU, Marmot i PrimaLoft (fot. Michał Gurgul)

Konferencja ISPO Academy odbywa się regularnie już od sześciu lat. Z punktu widzenia producentów, dystrybutorów, sklepów, a także prasy specjalistycznej, jest to wydarzenie wnoszące dużo wartości dla polskiej branży outdooru. Jest to również bardzo dobra okazja do wymiany doświadczeń i nigdy niekończącej się dyskusji nad przyszłością branży.

Michał Gurgul

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0