VF poszerza portfolio – globalna korporacja wykupuje udziały Icebreaker

Korporacja VF, jeden z globalnych liderów branży odzieży, butów i akcesoriów sportowych, ogłosiła 2 listopada podpisanie ostatecznej wersji umowy kupna znanego, nowozelandzkiego producenta – firmy Icebreaker. Szczegóły umowy nie zostały ujawnione, jednak z tego co wiemy, obie strony zostały usatysfakcjonowane.

Dołączenie produktów marki Icebreaker do portfolio dobrze wpisuje się w aktualny kierunek rozwoju VF. Wraz z marką SmartWool, Vanity Fair zamierza rozwijać dział odzieży wytwarzanej z materiałów naturalnych. Zarząd korporacji jest przekonany, że dwie marki oferujące podobny, uzupełniający się nawzajem asortyment, zapewnią konkurencyjną pozycję firmy w kategorii produktów z włókien naturalnych, szczególnie wełny Merino.

Z kolei właściciel i założyciel Icebreaker, w połączeniu z VF dostrzega olbrzymia szansę gwałtownego i globalnego wzrostu firmy. VF zapewnia największą na świecie platformę do wymiany informacji, promocji i dystrybucji – Icebreaker ma szansę dotrzeć do jeszcze większej rzeszy klientów. Roczne przychody Icebreaker plasowały się do tej pory na poziomie 150 milionów USD. Transakcja przejęcia udziałów zakończy się na początku roku 2018, a dodatkowe przychody uzyskane przez nową markę natychmiast przełożą się na zarobki udziałowców.

Założony w 1995 roku Icebreaker to producent odzieży i akcesoriów z włókien naturalnych, w dużej mierze z wełny Merino pozyskiwanej wyłącznie z farm Nowej Zelandii. Firma od samego początku postępuje w myśl zasad zrównoważonego rozwoju i wysokich standardów etycznych. Aktualnie produkty tej marki sprzedawane są w 47 krajach świata.

VF, a w zasadzie GREENSBORO, N.C.–(BUSINESS WIRE)– VF Corporation (NYSE: VFC), to globalna korporacja, której korzenie sięgają roku 1899. Jest to jedna z największych na świecie firm zajmujących się dystrybucją marek outdoorowych i lifestylowych. W portfolio VF znajdziemy takie ikony jak: Vans®, The North Face®, Timberland®, Wrangler® czy Lee®. Misją VF jest dostarczenie innowacyjnych produktów oraz budowanie długoterminowych relacji zarówno z klientami jak i udziałowcami. Odzież z materiałów naturalnych, w szczególności z wełny Merino, VF postrzega obecnie jako najszybciej rozwijającą się kategorię w obrębie branży.

Michał Gurgul

Źródło: VF Press Release

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0