Jesteśmy wdzięczni za okazane nam zaufanie – rozmowa z Tobiasem Gröberem z Messe Muenchen

Dyskusja dotycząca losu największych outdoorowych targów w Europie, czyli wystawy OutDoor, trwała już od jakiegoś czasu. Za sprawą European Outdoor Group liderzy branży zadecydowali o przeniesieniu targów z Friedrichshafen do Monachium. Co zrozumiałe organizatorzy targów ISPO nie kryją zadowolenia. Oto rozmowa z Tobiasem Gröberem z Messe Muenchen.

Tobias Gröber (fot. Messe Muenchen)

Piotr Turkot (4outdoor): Co decyzja EOG oznacza dla twojego zespołu i twojej wizji targów?
Tobias Gröber (ISPO Group Director oraz Executive Director Business Unit Consumergoods): Generalnie bardzo cieszymy się z decyzji podjętej przez członków European Outdoor Group i jesteśmy wdzięczni za okazane nam zaufanie. Blisko współpracujemy z EOG od 2003 r. i z nadzieją czekamy na zintensyfikowanie tego partnerstwa. Wraz z EOG współdzielimy jeden cel: chcemy utrzymać jedność branży outdoorowej oraz zapewnić jej odpowiednią platformę targową na cyfrową przyszłość. Dzięki współpracy z ISPO Group targi Messe München posiadają prawie 50 lat doświadczenia międzynarodowego w branży outdoorowej i sportowej. Częścią tego są najważniejsze na świecie targi handlowe ISPO Munich oraz dwie regionalne edycje tych targów – ISPO Shanghai oraz ISPO Beijing. Biorąc pod uwagę asortyment produktów oferowany podczas targów OutDoor, ISPO Group staje się idealnym partnerem do współpracy. Organizowanie targów w Monachium pozwoli na dalszy wzrost potencjału tej imprezy, a współpraca z ISPO będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę.

Nieustannie pracujecie nad nowymi pomysłami. Jaka jest wasza najlepsza koncepcja przygotowana na targi OutDoor 2019?
Uważamy, że targi handlowe B2B będą musiały poszerzyć swoją formułę, jeśli chcą utrzymać swoje znaczenie w przyszłości. I nie chodzi tu tylko o wzmocnienie przekazu informacji płynących z tych targów. Dzięki nowym platformom cyfrowym skierowanym do B2B oraz B2C będziemy w stanie oferować branży nowe informacje przez cały rok.

ISPO Academy podczas targów ISPO Munich (fot. ISPO)

Co sądzisz o nowej koncepcji targów podnoszonej przez Friedrichshafen na rok 2019? Czy będzie to forma konkurencji?
W sumie zagłosowało 95% członków EOG, a 65% z nich poparło kandydaturę Monachium. Członkowie EOG reprezentują 70% siły ekonomicznej europejskiego rynku outdoorowego. Biorąc pod uwagę ten jednoznaczny wynik głosowania oraz procent rynku z nim związany, można spokojnie stwierdzić, że podjęto decyzję reprezentatywną w kwestii lokalizacji targów oraz ich koncepcji.

Jak krótko scharakteryzowałbyś przyszłe targi, tak aby zachęcić do uczestnictwa w 2019 roku potencjalnych wystawców i odwiedzających – również tych z Polski?
Po pierwsze: targi OutDoor są i pozostaną targami OutDoor. Tak będzie również w Monachium. Jednak zgodnie z wezwaniem EOG, dla potencjalnych organizatorów targów określenie „outdoor” zostanie przedefiniowane i wzbogacone. Zostaną dodane nowe segmenty produktów – segmenty, które konsumenci już od dawna kojarzą z outdoorem, np. outdoor miejski, trail running czy sporty wodne. Nasza nowa koncepcja jest adresowana nie tylko do tradycyjnych wystawców outdoorowych. Chcemy przyciągnąć również marki i producentów, którzy są związani z nowymi segmentami produktów. To zaproszenie odnosi się również do firm i odwiedzających z Polski – wszak Polska jest jednym z najważniejszych i docelowo największych rynków outdoorowych w Europie. Mamy nadzieję, że to szersze podejście przyciągnie do Monachium nowych gości.

***

Podsumowanie dotyczące zmiany lokalizacji targów OutDoor w 2019 wraz z komentarzami specjalistów z branży znajdziecie w tekście – „Targi OutDoor zostaną przeniesione do Monachium – komentarze i opinie”.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0