Lutowe targi ispo winter 2009 to tradycyjnie już jedno z najważniejszych wydarzeń branży sportowej i outdoorowej na świecie. Oto krótka, podsumowująca targi, rozmowa z Dyrektorem Markusem Hefterem (Exhibition Group Director).
(Piotr Turkot/4outdoor.pl): Jak możemy przeczytać w raporcie finalnym, ispo winter 2009 zakończyło się sukcesem. Co, z Pana punku widzenia, było najbardziej pozytywne a co negatywne w tegorocznych targach?
Markus Hefter: Najbardziej pozytywnym czynnikiem ispo winter była niezwykle optymistyczna atmosfera. Wszyscy uczestnicy targów, zarówno wystawcy, jak i odwiedzający, byli zadowoleni i ocenili targi wyjątkowo dobrze. Rynek outdoorowy rozwija się bardzo dynamicznie. W tym roku skupiliśmy się bardzo na ekologiczności produktów. Temat ten zyskał sobie wielu zwolenników. Branża dostrzegła jak istotna jest ekologia. Coraz większa liczba firm używa materiałów naturalnych i odnawialnych, nie tracąc przy tym nic na funkcjonalności produktów. Podczas tegorocznej edycji targów nie dotarły do nas żadne negatywne komentarze.
Jako organizatorzy dbacie aby program targów wzbogacały dodatkowe wydarzenia (np. Snow Ice & Rock Summit, Boulder Cup, warsztaty i seminaria), szukacie nowych trendów – ekologia, 50+. Jaka jest odpowiedź odwiedzających na takie propozycje?
Ispo winter cały czas się rozwija. Częściowo jest to spowodowane tym że są to targi "szyte na miarę" potrzeb branży. Staramy się wyłapywać tematy dla branży najistotniejsze, a następnie prezentować je szerszej publiczności i nagłaśniać. Oprócz organizacji sympozjów, warsztatów i seminariów, ispo winter oferuje również szereg publikacji. Zainteresowanie jest stosunkowo duże i zbieramy na ich temat bardzo pozytywne opinie uczestników. Większość z nich korzysta z tych możliwości i traktuje targi również jako miejsce podnoszenia własnych kwalifikacji.
A co z polskim outdoorem? Pytam o opinię Pana jako organizatora targów. Czy liczba polskich wystawców i odwiedzających jest istotna dla ispo?
Polski rynek outdoorowy będzie się rozwijał w miarę jak rosnąć będzie świadomość i popularność zdrowego stylu życia wśród Polaków. Rzecz jasna wiodące międzynarodowe targi ispo bardzo chętnie widzą u siebie polskich wystawców i odwiedzających, jako że Polska jest jednym z najważniejszych rynków Unii Europejskiej. Rynek polski jest rynkiem o dużym potencjale, charakteryzującym się dość krytycznymi ale bardzo świadomymi konsumentami.
KOMENTARZE