Jack Wolfskin – 5 lat wzrostu

Jack Wolfskin po raz piąty z rzędu zanotował znaczący wzrost – w 2008 roku sprzedaż produktów tej marki w Europie wzrosła o 30% do 205.5 mln Euro (2007 – 156,3 mln Euro).

Jack Wolfskin to niemiecka marka outdoorowa powstała w 1981 roku. Przez te lata stała się jedną z wiodących marek na rynku niemieckojęzycznym i mocno atakuje inne rynki europejskie. Obecnie Jack Wolfskin GmbH & Co. KGaA z siedzbą w Idstein (region Taunus) zatrudnia 340 osób i ma 203 firmowe sklepy w Europie (w tym 170 w Niemczech) oraz 25 w Chinach. Marka jest sprzedawana w ok. 2400 sklepach na całym świecie.

Manfred Hell, dyrektor generalny i współwłaściciel Jack Wolfskin (fot. Frank Röth)Manfred Hell, dyrektor generalny i współwłaściciel Jack Wolfskin (fot. Frank Röth/faz.net)

Ten sukces tak komentuje Manfred Hell, dyrektor generalny i współwłaściciel Jack Wolfskin: „Ciągły i mocny wzrost zawdzięczamy głównie innowacyjności naszych produktów oraz sile przyciągania naszej marki. Będziemy podążać tym samym kursem i zamierzamy poczynić znaczące inwestycje, by poprawić rozpoznawalność marki. Naszym zdaniem Jack Wolfskin ciągle ma ogromny potencjał zarówno w Niemczech, jak i zagranicą, dlatego również w 2009 roku spodziewamy się mocnego wzrostu".

Na rodzimym niemieckim rynku marka zanotowała w ubiegłym roku 30% wzrost. W Austrii sprzedaż wzrosła o 32%, a w Szwajcari o 22%, ale największą dynamikę Jack Wolfskin osiągnął na rynkach Europy Wschodniej. W Rumunii, Polsce, Czechach oraz na Ukrainie sprzedaż wzrosła o 118%. Patrząc z jakiego poziomu sprzedaży i rozpoznawalności marka startowała np. w Polsce ten wynik nie zaskakuje. Jeżeli dystrybutor i właściciele marki utrzymają zaangażowanie w jej rozwój wydaje się, że na naszym rynku przed Jack Wolfskin są duże perspektywy.

Jack Wolfskin Store w Galerii KrakowskiejJack Wolfskin Store w Galerii Krakowskiej przy Dworcu Głównym w Krakowie – drugi firmowy sklep marki w w Polsce (fot. FAM)

Jack Wolfskin mocno zaangażował się również w najliczniejszym państwie świata w Chinach. W ciągu zaledwie jednego roku otworzył tam aż 25 firmowych sklepów, a w planach ma kolejne. Również na w Rosji, po trzech latach dystrybucji w sklepach outdoorowych, firma wprowadza model Jack Wolfskin Store i pierwszy taki sklep powstaje Petersburgu.

Już wkrótce wywiad z przedstawicielem firmy FAM, dystrybutora Jack Wolfskin w Polsce.

Źródło: www.jack-wolfskin.com

Starsze artykuły

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0