Światowy kryzys zbliża się także i do nas, po bardzo dobrym początku roku kwiecień przyniósł informacje o spadkach sprzedaży w specjalistycznych sklepach outdoorowych.
Barometr rynku outdoor, który wystartował zaledwie tydzień temu (Rusza barometr rynku outdoor!), to prekursorski projekt badania naszej branży, który mamy nadzieję będzie pomocny dla wszystkich uczestników rynku. Niestety w tym miesiącu nie mamy dobrych informacji…
W kwietniu stacjonarne sklepy outdoorowe zanotowały ponad 4% spadek sprzedaży w stosunku do kwietnia 2008 roku. Spadek ten jest najprawdopodobniej składową kilku czynników.
Wygląda na to, że światowy kryzys dociera również i do nas, co potwierdzają informacje dochodzące również z innych branż. Nastroje konsumentów nie są już tak optymistyczne jak w poprzednich miesiącach i przekładają się już wyraźnie na spadek konsumpcji. Istotny wpływ na zachowania klientów mogą mieć również podwyżki cen produktów z nowych kolekcji.
Ważnym czynnikiem jest pogoda – wyjątkowo ciepły, słoneczny i bezdeszczowy kwiecień spowodował gwałtowne przejście z warunków zimowych do letnich, ograniczając tym samym skłonność klientów do nabywania cieplejszych (droższych) produktów takich jak soft shelle, kurtki czy butów.
Kolejną składową gorszych wyników kwietnia 2009 był krótszy weekend majowy. Rok temu wolne dni (1 i 3 maja) wypadały w środku tygodnia i wiele osób zdecydowało się na wykorzystanie tej sytuacji i przy pomocy zaledwie dodatkowych trzech dniu urlopu zafundowało sobie 9 dni wakacji. Ich perspektywa na pewno skłoniła klientów do poważniejszych przedwakacyjnych zakupów.
Nasze badanie staje się co raz bardziej wiarygodne, dołączyły do nas kolejne dwa sklepy: E-Pamir.pl z Krakowa i Cerro Torre z Katowic.
Sklepy biorące udział w naszym badaniu:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Polar Sport (Kraków)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Taternik (Poznań)
KOMENTARZE