HomeRynek outdoor

Wyspiarze wybierają namioty!

Światowa recesja może mieć też swoje dobre strony dla branży outdoorowej – w Wielkiej Brytanii prawie dwukrotnie wzrosło zainteresowanie wakacjami pod chmurką.

Wg badań przeprowadzonych przez firmę ubezpieczeniową LV ok. 30% ankietowanych zamierza spędzić wakacje pod namiotem lub w camperze. Jest to prawie dwukrotny wzrost w stosunku do ubiegłego roku (17%). Wygląda na to, że Brytyjczycy w kryzysie zaciskają pasa i szukają tańszych rozwiązań na wakacje.

Ankietowani przez LV planują przeznaczyć na wakacje średnio 450 funtów, co daje 6,1 mld funtów, które zasilą brytyjską branżę turystyczną. W związku z tym trendem Eurocamp, jedna z trzech największych sieci kempingowych w Europie, uruchamia po raz pierwszy od 15 lat nowe miejsca kempingowe.

Miszkańcy Wielkiej Brytanii nie są odosobnieni w swojej recepcie na kryzys, podobnie zachowują się Amerykanie, co potwierdzają dane z tamtego rynku, patrz Marzec i pierwszy kwartał w USA – outdoor dołuje, camping zwyżkuje. Wakacje pod chmurką, zwłaszcza w krajach północnych, wymagają posiadania sprzętu kempingowego i outdoorowego: od namiotu po nieprzemakalną kurtkę. Wydaje się zatem, że firmy outdoorowe mają większe szanse od innych na łagodniejsze przejście światowego kryzysu.

Źródło: telegraph.co.uk 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0