HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Grudniowe wzrosty polskiego outdooru

Świąteczny grudzień okazał sie dobry dla polskiego outdooru – większość sprzedawców odnotowała wzrosty obrotów w stosunku do grudnia 2008 roku.

Barometr, grudzień 2009Barometr rynku outdoor – grudzień 2009

Grudzień to tradycyjnie najlepszy miesiąc w handlu detalicznym, dlatego z niepokojem oczekiwaliśmy na wyniki sprzedaży sklepów outdoorowych z tego świątecznego miesiąca. Zwłaszcza, że bardzo zróżnicowane wyniki listopada – średnio w sklepach odnotowaliśmy wzrost (3,8%), lecz dla wielu sprzedawców ten wyjątkowo ciepły i suchy miesiąc był trudny – nie były zbyt optymistyczne.

Szczęśliwie pogoda sprzyjała outdoorowym zakupom. Jak podaje portal Twoja Pogoda grudzień na przeważającym obszarze kraju
przyniósł temperaturę na poziomie lekko poniżej normy,
co oznacza, że było zimniej niż zwykle. Pod względem opadów grudzień
był dość suchy, np. na północy, północnym zachodzie i w centrum
kraju spadło mniej niż 2/3 normy wieloletniej deszczu lub
śniegu. Ale średnia na terenie całego kraju mieściła się w normie wieloletniej. Zatem konsumenci chętnie sięgali do portfeli, by uzupełnić braki w zimowym ekwipunku oraz zrobić świąteczne, outdoorowe prezenty i przychody sklepów wzrosły o 11,9%!

Dobrze, a nawet bardzo dobrze, radzili sobie w grudniu również najwięksi gracze na rynku – sprzedaż Intersportu wzrosła o 15,1%, a wzrost przychodów Euromarku o 60,5% jest imponujący.

Wydaje się, że ogólna kondycja polskiego outdooru po kilkunastu miesiącach światowego kryzysu jest niezła. W ciągu roku zaledwie trzy miesiące były spadkowe, a średnia miesięczna wzrostu wyniosła 7,6%. Wystarczy spoglądnąć na rynek amerykański, który w tym roku zmalał o 2% (dane od stycznia do listopada), by stwierdzić, że nasze wyniki są całkiem niezłe… Miejmy nadzieję, że dobre grudniowe wyniki będą dobrą prognozą na 2010 rok dla całego polskiego outdooru.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0