Z uwagi na wyjątkową sytuację w kraju w kwietniu 2010 roku INTERSPORT Polska S.A. odnotował spadek przychodów ze sprzedaży o 21,5% w porównaniu do kwietnia 2009 roku. Narastająco w okresie od stycznia do kwietnia br., Spółka osiągnęła wzrost obrotów o 8,7%.
W opublikowanym 5 maja br. raporcie bieżącym Spółka INTERSPORT Polska S.A. poinformowała o osiągniętych w kwietniu 2010 roku przychodach ze sprzedaży, które wyniosły 12.689 tys. zł i były niższe o 21,5% w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Spółka odnotowała wówczas przychody w wysokości 16.157 tys. zł.
Narastająco w okresie od stycznia do kwietnia 2010 roku Spółka osiągnęła obroty na poziomie 89.873 tys. zł, co stanowi wzrost o 8,7 % w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku (82.643 tys. zł).
Tragiczne wydarzenia jakie miały miejsce na początku miesiąca oraz okres żałoby narodowej były czynnikami niesprzyjającymi zakupom. Sieć INTERSPORT odnotowała spadek o ponad 20% liczby klientów odwiedzających sklepy. W tym okresie centra handlowe zostały zamknięte na kilka dni co znacząco zmniejszyło realizację planów sprzedażowych Spółki.
Optymistycznym zwiastunem na najbliższe miesiące jest zauważalne pod koniec kwietnia znaczne ożywienie sprzedaży. Najbliższy okres zakupów komunijnych, nabywania prezentów z okazji Dnia Dziecka, Dnia Matki i Ojca, jak również przygotowania do wyjazdów wakacyjnych będą miały wpływ na wzrost zainteresowania klientów sprzętem
i odzieżą sportową. Zdaniem Zarządu Spółki nastąpi przesunięcie sprzedaży z kwietnia na maj i czerwiec, bowiem sieć INTERSPORT przygotowała dla swoich klientów bogaty wybór asortymentu z nowej kolekcji wiosenno-letniej oraz szereg zachęcających do zakupów promocji.
Źródło: INTERSPORT
KOMENTARZE