HomeRynek outdoor

Turystyka piesza zdominuje targi OutDoor we Friedrichshafen

Blisko 40 milionów osób w Niemczech aktywnie wędruje – tak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Niemieckiego Towarzystwa Turystyki Pieszej (German Hiking Association). Niewątpliwie, rezultaty tych badań są interesujące także dla wystawców na targach OutDoor we Friedrichshafen.

(fot. outdoor-show.com)(fot. outdoor-show.com)

Badania zatytułowane: Turystyka piesza: Rynek z świetlaną przyszłością (Hiking: A Market with a Bright Future), dotyczyły przede wszystkim aspektu ekonomicznego turystyki pieszej w Niemczech; brano pod uwagę zarówno tych, którzy maszerują okazjonalnie, jak i tych będących zapalonymi wędrowcami. Raport został przygotowany na zlecenie Niemieckiego Towarzystwa Turystyki Pieszej i nadzorowany przez Europejski Instytut Turystyki na Uniwersytecie w Trewirze. Dzięki badaniom po raz pierwszy uzyskano wiarygodne dane na temat tej formy rekreacji w Niemczech.

Na potrzeby raportu przeprowadzono wywiady z 7,500 osobami, z czego 56% respondentów zakwalifikowało siebie jako aktywnych turystów pieszych. Ekstrapolując wyniki badań na całość społeczeństwa niemieckiego, można założyć, że aż 39,8 milionów Niemców wędruje regularnie. – To oznacza, że turystyka piesza jest ulubioną outdoorową aktywnością Niemców – mówi dr Hans-Ulrich Rauchfuss, przewodniczący Niemieckiego Towarzystwa Turystyki Pieszej.

Jak zauważają autorzy raportu – na popularności zyskują także aktywności górskie, co widać chociażby na coraz większej liczbie członków Niemieckiego Towarzystwa Alpejskiego (German Alpine Association, DAV). – W ciągu ostatnich kliku dekad, liczba naszych członków stale się zwiększa. W 2009 roku zarejestrowaliśmy największy wzrost w historii naszego stowarzyszenia – o około 37 tys. osób, co stanowi wzrost rzędu 4,57% – mówi Thomas Bucher, kierownik biura prasowego DAV.

Zazwyczaj nie ma wyraźniej granicy między poszczególnymi dyscyplinami turystyki pieszej, górską turystyką kwalifikowaną a wspinaczką górską. Jedna rzecz jest jednak oczywista – Aktywności outdoorowe stają się dominującymi w dzisiejszym społeczeństwie – mówi Klaus Hellmann, prezes firmy Messe Friedrichshafen, która już od 1994 roku gości topowych producentów branży outdoorowej na tragach OutDoor.

Hiking (fot. outdoor-show.com)(fot. outdoor-show.com)

Według badań Niemieckiego Towarzystwa Turystyki Pieszej najpopularniejszym elementem wyposażenia wśród tych, którzy maszerują są: kurtki (92%), następnie plecaki (80%), turystyczne buty (72%), śpiwory (62%) i mapy (58%). Bez względu na zakupiony produkt, kluczowym kryterium jest tu właściwa kombinacja jakości i funkcjonalności.

Popularność turystyki pieszej jest oczywiście także brana pod uwagę przez producentów i wystawców na targach OutDoor. Część z nich przyjedzie z produktami przeznaczonymi niemal wyłącznie dla tych, którzy uwielbiają wędrówki. Jednym z nich jest na przykład marka Deuter, która we Friedrichshafen zaprezentuje swoje innowacyjne produkty na nadchodzący sezon. – Osoby uprawiające turystykę pieszą są zdecydowanie największą grupą docelową dla naszej marki. To zaś oznacza, że plecaki przeznaczone dla nich stanowią największą część naszej kolekcji – mówi Bernd Kullmann, dyrektor generalny marki Deuter.

Nieco inną perspektywę ma Salewa. – Nasza grupa docelowa obejmuje zarówno turystów weekendowych, jak też zapalonych wspinaczy. Jako multi-specjaliści, z jednego źródła oferujemy produkty dla różnych rodzajów aktywności outdoorowych. Klienci wybierają z naszej kolekcji sprzęt dostosowany do terenu oraz do swoich osobistych preferencji – mówi Stefan Rosenkranz, dyrektor generalny Salewa Sportgeräte GmbH.

Producenci sprzętu outdoorowego zdają sobie sprawę z ogromnego potencjału jaki tkwi w turystyce pieszej. Atrakcyjność tej branży pokazują także wyniki analizowanych tu badań – zapaleni wędrowcy wydają średnio 92 euro rocznie na sprzęt. Na podstawie tego, badacze doszli do wniosku, że wartość rocznego obrotu sektora turystyki pieszej w perspektywie całego społeczeństwa niemieckiego wynosi 3,7 miliarda euro. Kwota ta nie zawiera wydatków ponoszonych przez resztę część populacji na pozostały sprzęt outdoorowy.

Na tegorocznych targach OutDoor spodziewanych jest 847 wystawców z 39 krajów. Z pewnością można założyć, że większość wystawowego asortymentu będzie przeznaczona dla osób, które uwielbiają maszerować. Poznamy więc najnowsze trendy i nowości produktowe, które w przyszłości nadadzą kształt rynkowi turystyki pieszej. Więcej informacji o targach OutDoor 2010 we Friedrichshafen na stronie: www.outdoor-show.com

 

źródło: outdoor-show.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0