Już po raz siódmy ispo china otworzyło swoje podwoje dla zwiedzających podczas trzydniowej imprezy odbywającej się w China National Convention Center w Pekinie, w dniach 23-25 lutego. Targi zgromadziły ponad 17 700 odwiedzających. To wskazuje na kolejną rekordową edycję – w tym roku ilość uczestników wzrosła o 9%, co potwierdza, że ispo china doskonale współgrają z szybko rozwijającym się rynkiem regionu Azji i Pacyfiku.
Ispo china, jako miejsce prezentacji marek segmentu premium oraz innowacji produktowych, wpisuje się w nastrój i dynamikę kreowaną przez dzisiejszych młodych, zamożnych i zorientowanych na troskę o styl życia konsumentów. Wzrastająca liczba marek premium obecnych w Chinach oraz w całym regionie, także ogólne zapotrzebowanie rynku na marki wysokiej jakości potwierdzają wyraźne zainteresowanie autentycznymi, międzynarodowymi produktami.
Wraz z przejściem do konsumeryzmu i pojawieniem się apetytu na sportowe i rekreacyjne aktywności, targi ispo china zaistniały w odpowiednim czasie i szybko okazały się platformą dla branży sportowej, mogącą służyć do uwidocznienia zarówno krajowych, jak i zagranicznych trendów. Outdoorowe sporty, w tym zimowe aktywności nadal dominują na scenie ispo china. Targi te stanowią jednocześnie wyjątkową okazję do spojrzenia z globalnej perspektywy na chiński rynek, który jest atrakcyjny zarówno dla tradycjonalistów, jak i dla kultury młodzieżowej.
Nawiązując do poziomu organizacyjnego targów i sprawności we wspieraniu rosnącego rynku outdoorowego w Chinach, European Outdoor Group ogłosił swoją decyzję o udzieleniu oficjalnego i wyłącznego poparcia dla ispo china.
Dodatkowo, Outdoor Industry Association wybrało ispo china jako wydarzenie, podczas którego po raz pierwszy pokazano przed azjatyckimi reprezentantami rynku outdoor narzędzie eco index, rozwijane wspólnie z EOG.
W sumie w ispo china 11 wzięło udział 276 wystawców, co stanowi 29% wzrost w stosunku do wyniku z ubiegłego roku. Na targach zaprezentowało się 350 marek z 19 krajów. Wystawiły się 94 międzynarodowe firmy (32% wzrost względem edycji z 2010 roku), a najsilniej reprezentowane były Włochy, Skandynawia i USA. Do firm debiutujących na tegorocznych ispo china należą: Phenix, Cratoni Helmets, Osprey, Oakley, Thinkpace, Barco, Salewa, adidas eyewear, Deeluxe a także French Village.
Ispo china kolejny raz okazało się także doskonałym miejscem ułatwiającym kontakt między markami a dystrybutorami. Dzieje się tak głownie poprzez szeroki wachlarz usług typu Match Making, których zadaniem jest pomoc nowym markom w wejściu na chiński rynek. W tym roku w projekcie wzięło udział ponad 10 marek z Europy, m.in. Mammut, Klättermusen i Haglofs. Dobrym przykładem jest tu Salewa, która jeszcze w ubiegłym roku korzystała z tego programu, a na tegorocznych ispo china była już obecna w charakterze wystawcy, podnosząc poziom swoich relacji z dystrybutorami.
W Trend Area zaprezentowano chińskie koncepcje stylistyczne na nadchodzący sezon. Tam też odbyła się dyskusja między zaproszonymi wcześniej liderami opinii a szeroką publicznością na temat przyszłości chińskiej mody sportowej. W Wearable Technologies Area firmy operujące na rynku elektroniki rozrywkowej oraz te z obszaru szeroko rozumianego rynku sportowego eksplorowały przełomowe innowacje produktowe, będące fuzją technologi odzieżowych oraz technologii IT. Należy wspomnieć o równolegle odbywających się imprezach towarzyszących: 2011 Beijing Winter Running Festival, Bouldering Cup oraz Boardsports Warm Up Village. Wszystkie te wydarzenia potwierdziły refleksje o rosnącym zainteresowaniu sportem i outdoorem w społeczeństwie chińskim.
Ispo china w dalszym ciągu zajmuje wysoką pozycję także jako źródło informacji, oferując popularne konferencje, takie jak Asian Pacific Snow Conference (APSC) oraz ispo china 2011 Retailing Forum. Do programu włączono również China Outdoor Industry Forum, oferujące wgląd w chiński rynek outdoorowy oraz w marki i trendy z Europy i Ameryki.
Odbywający się równolegle Alpitec china przekształcił ispo china w platformę w pełni obejmującą całe pasmo sportów zimowych.
– Stały wzrost ispo china utwierdza pozycję tego wydarzenia jako najistotniejszej imprezy targowej B2B rynku sportowego rejonu Azji i Pacyfiku, oferując tym samym wyjątkową możliwość szczegółowego przeglądu chińskiego rynku. Szybki rozwój ispo china odzwierciedla się również w rosnącej liczbie międzynarodowych marek biorących udział w imprezie, a także w wielu towarzyszących wydarzeniach. To właśnie one, wraz z konferencjami organizowanymi przez partnerów takich jak EOG, potwierdzają, że ispo china jest wiodącym wydarzeniem B2B rynku sportowego w regionie Azji i Pacyfiku – mówi Klaus Dittrich, Chairman & CEO Messe München GmbH.
Źródło: ispo
KOMENTARZE
Rzeczywiście było ładniej i. Rzeczywiście było ładniej i więcej niż w zeszłym roku. Niestety do ideału jeszcze daleko. Mnie trochę zdziwiło, że pracownicy pracujący w obsłudze nie potrafili odpowiadać na pytania trudniejsze niż „gdzie jest toaleta” (mimo tej całej elektroniki jaką dysponowali i niesamowitej prezencji). Poza tym organizowane „otwarte zawody wspinaczkowe” nie dopuszczały do udziału obcokrajowców. Czyżby ktoś bał się konkurencji?
Oczywiście nie wielki to ma wpływ na pozycję tej imprezy…