Od stycznia 2011 outdoorowy handel przeżywa trudny okres. Pierwszy kwartał przyniósł ogromne spadki sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku. W kwietniu sklepy minimalnie zwiększyły sprzedaż w stosunku do ubiegłego roku.
W kwietniu sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym była na małym plusie (1,3%), ale należy pamiętać, że punktem odniesienia jest tu miesiąc, w którym miała miejsce katastrofa w Smoleńsku. Katastrofa i następujące po niej wydarzenia (wielodniowa żałoba narodowa i dwa weekendy w dużym stopniu wyłączone z handlu) spowodowały załamanie się sprzedaży.
Ponadto mamy jeszcze dane z polskiej gospodarki – sprzedaż detaliczna badana przez GUS wzrosła w kwietniu o 18,6%. Realnie ten wzrost jest oceniany na 13,6%. Dlatego też trudno na podstawie tegorocznych kwietniowych wyników obwieszczać przełamanie negatywnego trendu w outdoorze.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE