HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – pozorny wzrost w kwietniu

 

Od stycznia 2011 outdoorowy handel przeżywa trudny okres. Pierwszy kwartał przyniósł ogromne spadki sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku. W kwietniu sklepy minimalnie zwiększyły sprzedaż w stosunku do ubiegłego roku.

Barometr rynku - kwiecień 2011Barometr rynku – kwiecień 2011

W kwietniu sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym była na małym plusie (1,3%), ale należy pamiętać, że punktem odniesienia jest tu miesiąc, w którym miała miejsce katastrofa w Smoleńsku. Katastrofa i następujące po niej wydarzenia (wielodniowa żałoba narodowa i dwa weekendy w dużym stopniu wyłączone z handlu) spowodowały załamanie się sprzedaży.

Ponadto mamy jeszcze dane z polskiej gospodarki – sprzedaż detaliczna badana przez GUS wzrosła w kwietniu o 18,6%. Realnie ten wzrost jest oceniany na 13,6%. Dlatego też trudno na podstawie tegorocznych kwietniowych wyników obwieszczać przełamanie negatywnego trendu w outdoorze.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0