HomeRynek outdoor

Wykłady i prelekcje na Targach LATO 2012

O tym jak skutecznie prowadzić marketing internetowy i jak walczyć o turystę, a także o najnowszych trendach w branży turystycznej będą mogli dowiedzieć się uczestnicy wydarzeń merytorycznych, towarzyszących XVII Targom Turystyki i Wypoczynku LATO. Wystawa odbędzie się w dniach 20-22 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Targi LATO to nie tylko wielki kiermasz turystyczny dla mieszkańców Warszawy i okolic, ale również platforma wymiany wiedzy i doświadczeń stworzona z myślą o osobach i przedsiębiorstwach związanych z branżą turystyczną.

Po zakończeniu uroczystej ceremonii otwarcia Targów LATO 2012, w której wezmą udział przedstawiciele rządu, parlamentu, lokalnych i regionalnych władz samorządowych oraz przedstawiciele branży turystycznej, chętni będą mogli pogłębić swoją wiedzę podczas wykładów, które odbywać będą się w salach konferencyjnych Centrum MT Polska.

Dwa pierwsze dni targów obfitować będą w szereg wykładów, prelekcji i seminariów, poświęconych zagadnieniom, związanym z aktualną sytuacją na rynku turystycznym, a także z narzędziami promocyjnymi, pozwalającymi na jak najbardziej efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Nie zabraknie również spotkań poświęconych dobrym praktykom w biznesie oraz Konferencji Prasowej Mazowsza – Regionu Partnerskiego Targów LATO 2012.

Moda i nowości

W programie pierwszego dnia targów LATO 2012, znalazła się m.in. prezentacja Polskiej Izby Turystyki pt. „KIGNET INNOWACJE – izbowy system wsparcia innowacyjności przedsiębiorstw”. Prelegenci omówią, realizowany wraz z 12 partnerami projekt, współfinansowany przez Unię Europejską. Jego celem jest rozwój zintegrowanej Sieci KIGNET Innowacje, poprzez upowszechnienie i poprawę dostępności do wysokiej jakości usług doradczych o charakterze proinnowacyjnym, świadczonych przedsiębiorcom oraz wzmocnienie innowacyjności w gospodarce, poprzez tworzenie przyjaznego systemu informacji i kooperacji pomiędzy przedsiębiorstwami, a instytucjami działającymi na rzecz innowacji.

Tego dnia eksperci z Polskiej Izby Turystyki, w ramach wykładu pt: „Zrównoważony rozwój turystyki – europejski kodeks EOS-CODE”, omówią również inny program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, pod nazwą „EOS Code”, który ma doprowadzić do opracowania „Kodeksu Dobrych Praktyk dla zrównoważonego rozwoju turystyki, nienaruszającego równowagi środowiska”. Nad jego opracowaniem pracują przedstawiciele organizacji zrzeszających touroperatorów i biura podróży: z Grecji (HATTA), Bułgarii (ABTTA), Włoch (FIAVET), Chorwacji (UHPA), a także Polska Izba Turystyki oraz przedstawiciele Uniwersytetu w Padwie i Instytutu Badawczego Turystyki (ITEP) z Grecji.

Drugiego dnia targów odbędzie się z kolei wykład pt. „Fair Trade. Nowa moda, czy gospodarcza konieczność?”, zorganizowany przez serwis SzczyptaSwiata.pl. Prowadzący Borys Bińkowski, ekspert ds. Fair Trade, SzczyptaSwiata.pl przedstawi ideę Fair Trade (Sprawiedliwego Handlu) i wyjaśni jego zasady oraz korzyści dla producentów, sprzedawców i konsumentów płynące z wdrożenia nowego modelu prowadzenia działalności gospodarczej. Prezentacji będzie towarzyszyć dyskusja, a uczestnicy będą mieli możliwość na bieżąco zadawać nurtujące ich pytania.

Siła informacji, efektywna promocja

Organizatorzy Targów LATO 2012, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważna w branży turystycznej jest właściwa komunikacja i dotarcie z odpowiednią informacją do klienta końcowego. W programie wydarzeń merytorycznych znalazły się dlatego wykłady poświęcone tej tematyce.

Pierwszego dnia targów odbędzie się między innymi prezentacja przygotowana przez Blue Vision, dotycząca marketingu internetowego dla branży turystycznej. Podczas spotkania omówione zostaną działania w Google, tworzenie stron internetowych oraz możliwości wykorzystania serwisów społecznościowych do promocji pomysłów, wydarzeń czy ciekawostek.

Tego dnia również będzie miała miejsce konferencja, zorganizowana przez MarketingMiejsca.com.pl pt: „Promuj się, walcz o turystę, bądź tam gdzie on i daj mu to czego on oczekuje – nawet jeśli dysponujesz tylko niewielkim budżetem.” Podczas spotkania omówiona zostanie charakterystyka polskiego rynku mediów i reklamy, a także nowe trendy w marketingu miejsc oraz nowy sposób na zainteresowanie, zatrzymanie i ponownie zaproszenie turysty – fotokody.

Od teorii do praktyki

Organizatorzy targów LATO 2012, współtworząc program merytoryczny pozwalający osobom z branży turystycznej na podniesienie efektywności prowadzonego biznesu, sami dostarczają im narzędzia marketingowego, jakim jest możliwość zaprezentowania oferty podczas imprezy wystawienniczej.

W tym roku targi tradycyjnie przyjmą formę kolorowego kiermaszu, podczas którego w piknikowej atmosferze zwiedzający będą mogli zapoznać się z wakacyjnymi i weekendowymi ofertami wyjazdów. Imprezie towarzyszyć będą widowiskowe występy na scenie, na świeżym powietrzu oraz wiele atrakcji, takich jak warsztaty dla dzieci z ożywiania robotów, pokazy kulinarne Theo Vafidisa, czy spotkania z podróżnikami organizowane przez Klub Podróżnik oraz portal travelmaniacy.pl. Wszystkie te wydarzenia przyciągają co roku do Centrum MT Polska tysiące zwiedzających, którzy chcą tu spędzić miło czas i zaplanować wyjątkowy urlop.

Kiermasz turystyczny otwarty będzie każdego z trzech dni targowych już od godziny 10:00. Występy i atrakcje na scenie odbywać się będą w sobotę i w niedzielę. Wstęp na targi LATO 2012 jest bezpłatny.

Więcej informacji: www.targilato.pl.

Źródło: MT Targi

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0