Czerwiec, czyli pierwszy miesiące z cyklu letniego okresu urlopowego, zakończył się dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku wzrostem sprzedaży względem analogicznego okresu w 2015 roku. Porównując wyniki były one wyższe o 5,4 proc.
Czerwiec to już prawdziwe lato, choć zdarzały się również momenty chłodniejsze i deszczowe. Niewątpliwie nie przeszkodziło to fanom outdooru w realizacji ich celów. Był to także miesiąc zakupowych przygotowań do pełni sezonu urlopowego, czyli lipca.
Warto zauważyć, że nasz barometr rynku powiększył się o kolejne sklepy, dzięki czemu wyniki będą jeszcze lepiej odzwierciedlać rzeczywisty obraz polskiego rynku outdoorowego. Do barometru dołączyła zakopiańska sieć pięciu sklepów AlpinSport.
Spółka INTERSPORT Polska w czerwcu 2016 roku odnotowała łączne przychody netto w wysokości około 17 025 tys. zł , czyli o 11,6 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku (było: 19 260 tys. zł).
Jednocześnie dzięki poprawie marży procentowej o około 3 p.p, w czerwcu 2016 roku firma wypracowała w sklepach LFL marżę wartościową na porównywalnym poziomie do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Narastająco w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku INTERSPORT Polska osiągnął łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 107 269 tys. zł, czyli o 3,6 proc. niższe w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (było:111 264 tys. zł).
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (6 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE