Personalizacja obuwia – przyszłość handlu detalicznego?

Współpracujący z Dassault Systèmes duński producent obuwia ECCO – po raz pierwszy w Europie i przez ograniczony czas – prezentuje wyjątkowy projekt Quant-U (quantified you) związany z personalizacją obuwia. Wydarzenie to odbywa się w słynnym paryskim sklepie Le Bon Marche Rive Gauche i pozwala klientom przekonać się, jak może wyglądać przyszłość handlu detalicznego.

Personalizacja obuwia – przyszłość handlu detalicznego? (fot. materiały East Side Consulting)

Obuwie firmy ECCO jest częścią organizowanej w sklepie Le Bon Marché wystawy o nazwie „Geek but Chic: Shopping in the Third Millennium”, która potrwa do 22 kwietnia. To pierwsze w swoim rodzaju wydarzenie poświęcone cyfrowym innowacjom i technologicznym wrażeniom sensorycznym obejmuje 80 międzynarodowych marek luksusowych oraz marek premium. Klienci mogą skorzystać m.in. z personalizacji obuwia z uwzględnieniem budowy stopy i parametrów chodu. W tym celu zaawansowany proces rejestrujący i analizujący dane łączy się ze światem fizycznym sklepu, aby zapewnić spersonalizowane dopasowanie i wygodę oraz zaprezentować możliwości wykorzystania danych cyfrowych w doskonaleniu produktów.

Na potrzeby procesu, model Quant-U został zintegrowany z platformą 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes, umożliwiając w pełni zautomatyzowane projektowanie w chmurze z wykorzystaniem danych i możliwością generowania nieskończenie wielu wersji modeli 3D.

Personalizacja obuwia – przyszłość handlu detalicznego? (fot. materiały East Side Consulting)

Według wyników przeprowadzonej ostatnio ankiety, do 2030 roku 81% konsumentów zamierza korzystać z technologii cyfrowych w sklepach, a 71% konsumentów zamierza kupować produkty w pełni ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Marki konsumenckie i sprzedawcy detaliczni szukają strategicznych sposobów dostarczania nowych wrażeń spełniających oczekiwania konsumentów oraz zwiększających lojalność dla marki. Stosowanie technologii cyfrowych w warunkach sklepowych czasem jednak jest postrzegane jako kolejny trend.

Zgodnie z założeniami projektu Quant-U firmy ECCO, wrażenia zakupowe powinny mieć cel, którym w tym przypadku jest zapewnienie maksimum wygody każdemu konsumentowi. Takie założenie zmienia wymiar handlu detalicznego łącząc sklepy elektroniczne z fizycznymi w celu stworzenia ścieżki zakupowej z wieloma interfejsami. Projekt Quant-U, prezentowany w sklepie Le Bon Marché, zawiera takie elementy, jak obiekty połączone, dane, sztuczną inteligencję, symulacje, technologie chmury obliczeniowej oraz druk 3D. Trzystopniowe doświadczenie konsumenta obejmuje analizę w czasie rzeczywistym, projektowanie oparte na danych w chmurze i druk 3D.

Personalizacja obuwia – przyszłość handlu detalicznego? (fot. materiały East Side Consulting)

Kluczowy element funkcjonalny obuwia jest produkowany na żądanie i z uwzględnieniem indywidualnych parametrów użytkownika, które są rejestrowane w czasie rzeczywistym. Uczący się algorytm analizuje parametry stopy i buduje jej bliźniaczą, cyfrową kopię, wykorzystując możliwości platformy 3DEXPERIENCE. Uczenie maszynowe i symulacje strukturalne generują konfigurację cyfrową, testują odporność na naprężenia oraz wytrzymałość materiału, z którego ma być wykonana podeszwa środkowa, a następnie weryfikują i optymalizują projekt pod kątem druku 3D spersonalizowanej podeszwy – tak, by spełniała oczekiwania związane z komfortem i wydajnością. Ten nowy poziom personalizacji znacznie wykracza poza dostosowywanie kolorów i materiałów. Elementy drukowane w technologii 3D są wytwarzane przez firmę Dow Chemical Company z wysokiej jakości silikonu, który zapewnia wyjątkowe statyczne i dynamiczne parametry funkcjonalne.

Współpraca FashionLab Dassault Systèmes i działu Innovation Lab firmy ECCO nad projektem Quant-U została zainicjowana w 2016 roku. Jej celem jest stworzenie pierwszego doświadczenia personalizacji obuwia z wykorzystaniem danych, a tym samym umożliwienie rozszerzenia masowej personalizacji poprzez świat wirtualny do innych sektorów detalicznych.

Personalizacja obuwia – przyszłość handlu detalicznego? (fot. materiały East Side Consulting)

Więcej informacji na temat platformy 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes można znaleźć pod adresem:

East Side Consulting

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0