HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: kolejny miesiąc na niewielkim plusie

W naszym badaniu bierze blisko 30 sklepów specjalistycznych. W marcu część z nich zanotowała wzrosty sprzedaży, a część spadki. W stosunku do analogicznego miesiąca w zeszłym roku wynik naszego barometru wskazał 2,6 proc. wzrostu.

Trudno jest jednoznacznie ocenić co mogło mieć wpływ na spadek dynamiki sprzedaży w drugim z rzędu miesiącu. Powodów może być wiele, ale niewykluczone również, że po latach niemal ciągłych wzrostów dynamika sprzedaży będzie stabilizować się na stałym lecz nieco niższym poziomie.

Przypominamy, że średnia dynamika wzrostu w minionym roku wynosiła 5,7 proc./miesiąc. Wahania wyników sprzedaży w kolejnych miesiącach były nieco mniejsze niż w poprzednich latach, co łatwo możemy dostrzec na wykresie. Duży, napawający początkowo optymizmem wzrost sprzedaży w styczniu tego roku należy chyba potraktować jako anomalię. Swoją drogą ta sytuacja mogła również przyczynić się do późniejszego ochłodzenia koniunktury.

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0