Przedstawiamy tematykę kwietniowego numeru 4outdoor Biznes, który już wkrótce trafi do Waszych rąk.
Targi to ważny element wybijający rytm życia naszej branży. Wydarzenia te stwarzają okazję do rozmów biznesowych i zapoznania się z ofertą producentów, ale również stanowią źródło inspiracji do dalszych działań i dobrą bazę dla analizy przemian zachodzących na rynku. Naturalnie więc część kwietniowego 4outdoor Biznes poświęcamy tematyce targowej.
Oprócz relacji z targów ISPO Munich 2019 w niniejszym numerze znajdziecie prezentację produktów wyróżnionych nagrodami ISPO Gold Award w kategorii Outdoor. Pomimo iż wiele z nich nie znajdzie miejsca na naszym rodzimym rynku, możemy za ich pomocą zapoznać się z trendami i wartościami docenianymi w outdoorowych produktach przez ekspertów – możemy traktować je jako swoiste drogowskazy na przyszłość. Rozwinięciem tej myśli jest analiza Doroty Kabały, która na przykładzie kilku marek prezentowanych w ramach ISPO Brandnew tłumaczy wpływ megatrendów na zachowania konsumentów, i, co za tym idzie – na nasz rynek.
Wybiegając nieco w przyszłość, przedstawiamy również podstawowe informacje dotyczące zbliżających się targów letnich. Po raz pierwszy odbędą się one również w Monachium, pod nazwą OutDoor by ISPO.
W części aktualności, oprócz tradycyjnie publikowanego przez nas co miesiąc Barometru rynku, zamieszczamy materiały dotyczące nowych technologii takich jak PrimaLoft® BioTM czy FUTURELIGHTTM marki The North Face – jak sami zauważycie, są one odzwierciedleniem panujących aktualnie trendów.
Tematykę targową uzupełnia wywiad z Adamem Bieleckim, którego poprosiliśmy podczas naszego spotkania w Monachium, by opowiedział o swojej współpracy z marką Black Yak oraz roli, jaką odgrywa podczas projektowania nowych produktów.
Zagadnienia związane z ekonomią cyrkularną, zrównoważonym rozwojem, dbałością o środowisko oraz o godziwe warunki socjalne pracowników fabryk, coraz częściej i głośniej przewijają się w dyskusjach na szczeblu międzynarodowym oraz krajowym. Jakim wyzwaniom przyjdzie nam stawić czoła jako mieszkańcom niebieskiej planety? W jaki sposób tematy te dotyczą branży outdoor? O tym rozmawiamy z Łukaszem Długowskim, ekspertem w dziedzinie ekologii oraz organizatorem mikrowypraw, który na kwestię rozwoju naszej branży patrzy z nieco innej niż wielu z nas perspektywy.
Sposoby komunikacji z klientami i ich potrzeby z jeszcze innej strony przedstawia Arkadiusz Walus, organizator targów SNOW EXPO i BIKE EXPO. O tym, w jaki sposób rozwija się idea targów „nie tylko dla narciarzy” i jak z takiej okazji mogą skorzystać wystawcy branży outdoor, dowiecie się z wywiadu na stronie 28.
Mamy nadzieję, że artykuły w dziale poradnikowym przyczynią się do pogłębienia wiedzy naszych Czytelników na temat mechanizmów i zależności występujących w najróżniejszych obszarach naszej branży. Poszukujemy nowych, ciekawych tematów i zasięgamy w Waszym imieniu porad u ekspertów w poszczególnych dziedzinach. W niniejszym numerze znajdziecie tekst Michała Sojki, który radzi, w jaki sposób wykorzystywać i analizować dane zebrane przez liczniki oraz programy sprzedaży w sklepie stacjonarnym oraz artykuł Rafała Króla, który tłumaczy, w jaki sposób testować sprzęt oraz jak firmy mogą wykorzystywać testy jako narzędzie marketingowe.
Michał Gurgul
***
Wersja elektroniczna jest już dostępna w księgarni Wspinanie.pl.
KOMENTARZE