HomeRynek outdoorEkologia / Zrównoważony rozwój

Podsumowanie akcji „Napraw – nie kupuj!”, polskiej marki Cumulus

W listopadzie ubiegłego roku polski producent odzieży i śpiworów puchowych, marka Cumulus, zaoferował swoim klientom darmowe naprawy sprzętu – niezależnie od daty zakupu i rodzaju produktu. Czy działanie na wzór prekursora zrównoważonego rozwoju i propagatora idei ekologicznego podejścia do kwestii sprzętu outdoorowego – amerykańskiej marki Patagonia – na naszym rodzimym rynku jest zwiastunem zmian zachodzących w świadomości naszych klientów?  Jak na akcję „Napraw – nie kupuj!” zareagowali polscy konsumenci? Dowiecie się tego z przygotowanego przez Cumulusa podsumowania.

***

W związku z rozpoczynającym się co roku w listopadzie sezonem wyprzedażowym, w kontrze do idei kojarzonej z „Black Friday”, postanowiliśmy zorganizować akcję „Napraw – nie kupuj!”  i ogłosiliśmy darmową naprawę wszystkich naszych produktów (naprawa obejmowała wszystkie nasze produkty, bez żadnych gwiazdek). Zachęcaliśmy do zrezygnowania z nowych zakupów i zadbania o swój dotychczasowy sprzęt. Każdy wysłany do nas do końca listopada śpiwór, kurtkę bądź inny produkt Cumulusa, naprawialiśmy zupełnie za darmo.

Odpowiedzi na nasz news:

  • 99 716 – Zasięg postów na Facebooku
  • 314 – Komentarzy pod postami
  • 239 – Udostępnień naszej akcji

Paczki w ramach akcji mogły być wysłane do 30 listopada. Ostatnie dotarły do naszego biura jeszcze na początku stycznia!

W efekcie otrzymaliśmy ponad 130 przysłanych paczek! (fot. Cumulus)

Akcja – Napraw nie Kupuj w liczbach:

  • 156 produktów, które zostały naprawione
  • ok. 238 godzin napraw
  • 142 720 zł szacowana wartość naprawionych produktów*

*przy założeniu, że zamiast wysłania do naprawy, kupiono by nowy produkt

Najczęściej naprawiane produkty:

Najstarszy produkt to śpiwór z 1993 roku!

Dlaczego to zrobiliśmy?

Uwielbiamy sprzedawać nasze produkty – doradzać, podpowiadać, a potem oglądać je w akcji. Ale zawsze podkreślamy, żeby kupować z rozwagą. Naszą akcją chcieliśmy zwrócić uwagę na coraz większy problem nierozsądnego, impulsywnego kupowania i wyrzucania całkiem wartościowych produktów. Z różnych danych wynika, że ponad połowa osób, które korzystają z promocyjnych zakupów, później tego żałuje. Wynikiem tego jest ogromny negatywny wpływ na środowisko: marnowanie zasobów, gromadzenie się śmieci. W Cumulusie wierzymy, że nawet niewielkie działania mogą mieć realny, pozytywny wpływ na nasze otoczenie.

Dlatego też zachęcamy: kupujcie… ale produkty, których naprawdę potrzebujecie! I dbajcie o te, które już posiadacie!

Cumulus

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0