O podsumowanie minionego roku poprosiliśmy menadżerów, właścicieli i przedstawicieli firm z naszej branży. Obok komentarzy dystrybutorów, reprezentantów zagranicznych firm, znajdziecie również polskich producentów oraz detalistów. Podsumowanie wypada pozytywnie – wszyscy zanotowali wzrosty. To oczywiście cieszy, warto jednak zwrócić uwagę na różną ocenę czynników zewnętrznych, które, poza warunkami atmosferycznymi, kształtowały otoczenie biznesu outdoorowego. Zapraszając do lektury, wypada nam życzyć równie udanego, lub nawet lepszego 2019 roku. Zapowiada on się bowiem ciekawie, choć wielu ekonomistów prognozuje spowolnienie i spadek koniunktury. Miejmy nadzieję, że nie dotkną one naszej branży – wszak wzrosty są jej immanentnym składnikiem…
Oto podsumowanie Łukasza Sobczyka z Uni Sport, firmy zajmującej się dystrybucją marek Mammut, Singing Rock oraz Nitro. Uni Sport zarządza również siecią sklepów Mammuta – 6 salonów firmowych (2 w Katowicach, Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk) oraz 2 outlety (Piaseczno, Sosnowiec).
Jak oceniasz pod kątem biznesowym rok 2018? Jakie czynniki zewnętrzne były dla Waszej firmy najważniejsze?
Rok 2018 zaczął się dla Uni-sport bardzo dobrze, jeśli chodzi o sprzedaż produktów marki Mammut. Długie lato i ciepła jesień również dobrze wpłynęły na sprzedaż produktów z kolekcji letniej. W ostatnim kwartale zanotowaliśmy wzrost sprzedaży kolekcji zimowej. Nasze działania związane z marką Mammut skupiły się na zwiększeniu sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz w obszarze kontrahentów hurtowych i e-commerce – w efekcie osiągnęliśmy zaplanowany wzrost sprzedaży. Pozytywne przyjęcie przez Klientów marki Singing Rock przełożyło się na wzrost sprzedaży, czego efektem był wydłużony czas realizacji zamówień przez producenta dla najpopularniejszych produktów. W związku z tym zwiększyliśmy stany magazynowe w celu zapewnienia dostępności towaru. Dodatkowo nasza nowa marka NITRO została dobrze przyjęta na rynku zarówno przez klientów hurtowych, jak i detalicznych, co zaowocowało zwiększeniem pierwotnych zamówień.
Jakie były Wasze najważniejsze działania w 2018 roku?
Nasze działania dla Mammuta skupiały się m.in. na przygotowaniu interesującej jakościowo i cenowo oferty handlowej dla odbiorców hurtowych, udostępnieniu systemu B2B, udziale w wydarzeniach, imprezach i zawodach promujących markę (Kolosy, KFG, Pure Powder Tour, Integrowanie przez wspinanie, AMP we wspinaczce), dobrze przebiegała również współpraca z ambasadorami marki – Anią Brożek oraz Szymonem Styrczulą-Maśniakiem. W przypadku Mammuta promowaliśmy nowości. Trzeba dodać, że 2018 rok był kolejnym etapem ewolucji całej kolekcji marki Mammut, co skutkowało podjęciem współpracy z nowymi dostawcami np. Michelin, Lederfabrik Josef Heinen, wdrożyliśmy nową technologię Mammut® Phase Weave™. To był również kolejny rok pod hasłem: „Mammut we care”; oznacza to, że nasze produkty są wytwarzane ze starannie wyselekcjonowanych i dokładnie przetestowanych materiałów, które spełniają najwyższe standardy jakości, wydajności i zrównoważonego rozwoju. W przypadku Singing Rock dodaliśmy możliwość składania pre-orderów, udostępniliśmy system B2B, przygotowaliśmy katalog przemysłowy w polskiej wersji, wzięliśmy udział w eventach: Integrowanie przez wspinanie, AMP we wspinaczce, MILITARY SKI Patrol, a także współpracowaliśmy z ambasadorem marki – Adamem Karpierzem. W przypadku NITRO nawiązaliśmy i wzmocniliśmy kontakty hurtowe, rozpoczęliśmy współpracę z ośrodkiem narciarskim „Czarny Groń” oraz KS Alpino Katowice.
Jaki był wynik finansowy firmy?
Uni-Sport odnotował około 20 proc. wzrost sprzedaży (łącznie) we wszystkich kanałach sprzedaży. Obecnie firma Uni-Sport posiada sieć sklepów stacjonarnych dla marki Mammut, oraz kanały sprzedaży e-commerce dla Mammut, Singing Rock oraz Nitro dla klientów hurtowych jak i detalicznych.
Najważniejsze plany na rok 2019?
Planujemy wzmacniać wizerunek naszych 3 marek przez pojawianie się na wybranych wydarzeniach oraz współpracę z ambasadorami marek. Nasi obecni, jak i przyszli kontrahenci oraz klienci będą mieli okazje, żeby szerzej poznać ofertę produktową oraz nasze programy lojalnościowe. Liczymy, że wysoka jakość i wyróżniające się wzornictwo nie pozostaną niezauważone. Działania operacyjne będą służyły podniesieniu jakości obsługi naszych klientów przez poszerzenie oferty oraz zwiększenie szybkości działania.
***
Czytaj inne podsumowania:
KOMENTARZE