W dniach 11-13 października we francuskim Annency odbyło się Europejskie Forum Outdoorowe, na którym obecna była większość kluczowych graczy rynku outdoor. Pierwsza tego typu konferencja pozwoliła uczestnikom nie tylko wysłuchać bogatych w informacje prelekcji i wykładów, ale także podjąć ważne dla przyszłości branży dyskusje i debaty.
Otwierająca konferencję kolacja, w której uczestniczyło 120 reprezentantów branży, odbyła się na pokładzie statku MS Libellule, krążącego przez cały wieczór po jeziorze Annecy. Po kolacji płomienną mowę wygłosił Paul Petzl, jeden z europejskich ojców przemysłu outdoorowego. Przedstawił swoją wizję kolaboracyjnego podejścia do biznesu, a w podsumowaniu wyraził pragnienie, aby przemysł outdoorowy w przyszłości stosował się do przywołanych przez niego wartości.
Podczas pierwszego dnia konferencji David Udberg, przewodniczący Europejskiej Grupy Outdoorowej (EOG) i Jean Luc Diard, przewodniczący Outdoor Sports Valley, wspólnie wyjaśnili, w jaki sposób ich organizacje rozwijają narzędzia biznesowe, które wkrótce będą pomagać branży we wspólnym postępie.
Kolejnym prezenterem na podium była Elizabeth Laville, założycielka i główny przedsiębiorca w firmie konsultingowej Utopies. Elizabeth wyjaśniła, dlaczego kładzie się obecnie duży nacisk na skłonienie całej branży outdoor do podjęcia nowych wymogów odpowiedzialności biznesowej. Podkreśliła także, że te przedsiębiorstwa, które pierwsze uczynią krok naprzód, zyskają najwięcej. Następnie Michel Desbordes, profesor marketingu sportowego na Uniwersytecie Paris South, przeanalizował teorie marketingu sportowego oraz różnice dzielące tę dziedzinę od marketingu innych obszarów aktywności.
Po lunchu, Pierre Jarniat, manager do spraw rozwoju platformy PEAK (Purchasing European Alliance for Knowledge) i partner konsultacyjny w Thesame, przedstawił nowy sposób myślenia o innowacji, oparty na współpracy między dostawcą i kupującym. Finałową prezentację tego dnia rozpoczął Ed Stevensa, przewodniczący i zarazem dyrektor generalny Shopatron inc. Ed w sugestywny sposób przedstawił drzemiącą przed uznanymi producentami przyszłość e-handlu, zwracając szczególną uwagę na m-commerce, czyli handel mobilny.
Drugi dzień forum rozpoczął się wystąpieniem profesora Eckehard’a Fozzy Moritz’a, dyrektora SportKreativWerkstatt, który zademonstrował, w jaki sposób marki mogą w ustrukturyzowany sposób budować długotrwałe prognozy, które z kolei pozwolą im z wieloletnim wyprzedzeniem identyfikować potencjalne rynki outdoorowe. Natomiast Cortney McDermott, przewodnicząca CSR & Sustainability w firmie The North Face oraz przewodnicząca Grupy Roboczej ds. Zrównoważonego Rozwoju (Sustainability Working Group) działającej przy EOG, przedstawiła sposoby na to, jak rozpocząć drogę zrównoważonego rozwoju w branży outdoor. Na koniec wręczyła widowni Eco prezenty – każdy otrzymał małe drzewko, które mógł potem zabrać do domu i zasadzić.
Po przerwie Eugenio Di Maria – założyciel i dyrektor generalny SGI-Europe – w swoim wystąpieniu zatytułowanym „Strategie businessowe na trudne czasy” przeanalizował najnowsze trendy z obszaru szeroko pojętego rynku sportowego. Celem wystąpienia było zademonstrowanie tego, co jeszcze mogą zrobić marki outdoorowe, by poradzić sobie z nową rzeczywistością ekonomiczną.
W finałowej prezentacji “Digital Natives. W umyśle nowego konsumenta” Antonia MCcahon, partner zarządzający agencji Fullsix, zbadała, w jaki sposób internet dramatycznie zmienia wartości i podejście dzisiejszej młodej klienteli.
Forum zostało zakończone przez Jeana Luca Diarda, przewodniczącego Outdoor Sports Valley oraz Marka Helda, sekretarza EOG. 210 uczestników pozostało z drzewkiem pod pachą, radosnymi wspomnieniami oraz bogatym materiałem do rozmyślań.
Wśród firm, które wzięły udział w EOF, znalazły się m.in.: Adidas, Assosport, Azimut, Baralo & partners, Bergans, Coleman, Columbia, Dolomite, Falke, Ferrino, Fusalp, Gelert, Lowa, IPAC Consulting, Hark Solutions, Hi-Tec Sports PLC, Itech, Julbo, Stabilo International GmbH, Intersport International, Icon Outdoor AG, Tecnica Group, Coalision Group, Eider & Millet, Salomon, Innovaski, Vuarnet, Lowe Alpine, C.A.M.P, Deuter Sport, Mammut Sports Group, The Northface, Odlo, Patagonia, ispo, Sport achat, Italian outdoor group,TSL Outdoor, Scott USA, La Sportiva, Vibram, Novation, Lizard, Outdoor show, Gore, Hi-Tech, Regatta, Scandinavian Outdoor Group, Lafuma, Aku, Eso Es! Konzepte, Altimax, Jean Laporte Consulting, Keen Europe, la Compagnie du Bain, Marmot Mountain Europe, Merrell, MP Consulting, MySystemD, Oz Conseil, Mountain Riders, Recco, SWiTCH, Sympatex, Wintersteiger, Wolwerine, Zerogrey.
Źródło: European Outdoor Forum (tłum. A. Ż.)
KOMENTARZE