Koniec roku to dobry czas dla branży outdoor. Listopad, to kolejny miesiąc, gdy outdoorowe sklepy odnotowały wzrosty sprzedaży.
W listopadzie przychody ze sprzedaży w sklepach outdoorowych wzrosły o 9,5%. To już czwarty miesiąc z rzędu z rosnącymi wynikami sprzedaży.
Wynikom sprzedaży nie zaszkodziła nawet wyjątkowo ciepła i deszczowa pogoda. Prawie w całym kraju suma opadów przekroczyła normę wieloletnią. Również temperatury były zdecydowanie wyższe od średniej. Pogoda nie przeszkodziła handlowcom ze względu na duży optymizm wśród klientów. Badany przez GUS wskaźnik koniuktury konsumenckiej rósł od października.
Z niecierpliwością będziemy oczekiwać na wyniki tradycyjnie najlepszego dla handlowców grudnia. Czy sprawdzą się prognozy handlowców badanych przez GUS, którzy grudniową sytuację gospodarczą oceniają gorzej niż listopadową?
Wojciech Słowakiewicz
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- ERGO (Częstochowa)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
KOMENTARZE