HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: niewielkie wzrosty w listopadzie

Sprzedaż w listopadzie wzrosła tylko nieznacznie – nasz barometr wskazuje 3,6 %. Analizując ten wynik należy jednak wziąć pod uwagę duże wzrosty sprzedaży w listopadzie i grudniu w latach 2017 i 2016.

Choć zima w ostatnich latach pojawia się w górach coraz później, listopad jest dobrym okresem sprzedażowym. Coraz bardziej wymagająca pogoda, spadek temperatur i częstsze opady sprawiają, że dobrze sprzedaje się odzież oraz obuwie. Na końcówkę listopada przypada też część zakupów przedświątecznych. Od kilku lat był to dobry miesiąc pod względem sprzedaży. Dlaczego więc sprzedaż w listopadzie 2018 wzrosła tylko nieznacznie w stosunku do analogicznego miesiąca w 2017 roku?

Niewykluczone, że ma na to wpływ sytuacja z poprzednich lat. Przyjrzymy się wzrostom sprzedaży poczynając od roku 2015:

  • listopad 2015: sprzedaż w stosunku do minionego roku wzrasta tylko nieznacznie – 1,6 %
  • listopad 2016: w stosunku do 2015 wzrost sprzedaży jest bardzo wyraźny – 13,3 %
  • listopad 2017: pomimo dużego wzrostu w poprzednim roku, to niemal rekordowy miesiąc w 2017 r. – 16,7 %

Dwa lata z rzędu listopad odnotował bardzo duże wzrosty. Możliwe, że osiągnięty został pewien poziom sprzedaży i dalszy wzrost na tak wysokim poziomie będzie co najmniej trudny. W związku z tym wzrost w listopadzie 2018 (3,6 %) można uznać za niezły wynik.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0