HomeRynek outdoor

Outdoor by ISPO 2019 – nowe targi, nowe możliwości

27 czerwca w Monachium odbyło się niezwykle interesujące wydarzenie – konferencja prasowa poświęconą nowym targom OutDoor by ISPO, które odbędą się za rok w dniach 30 czerwca – 3 lipca 2019 roku w Monachium. Przeniesienie letniej imprezy targowej z Friedrichshafen do Monachium to decyzja większości firm zrzeszonych w European Outdoor Group. Przed branżą nowe wyzwania – jednym z nich jest bez wątpienia wykreowanie nowego formatu dla letnich targów. 27 czerwca poznaliśmy pierwsze pomysły organizatorów – Messe München oraz EOG. Co ważne organizatorzy zorganizowali live streaming, dzięki temu całe wydarzenie możecie zobaczyć – tutaj.

CEO Messe München Klaus Dittrich otwiera konferencję poświęconą Outdoor by ISPO (fot. Messe München)

Branża i targi wymagają nowego impulsu

Prowadząca spotkanie zaczęła nietypowo, bowiem od prośby aby wszyscy obecni na sali goście korzystali podczas eventu ze swoich smartfonów. To oczywiście znak czasu i podkreślenie, że nowy format targów, oraz branży outdoor powinien jeszcze bardziej otworzyć się na wszechogarniającą digitalizację. ISPO już to robi, czego potwierdzeniem była organizacja konferencji poświęconej dokładnie tym zagadnieniom, a która rozpoczęła się dzień później (28-29 czerwca) – ISPO Digitize Summit.

Branża, jak i sama impreza targowa wymaga odświeżenia, nie tylko formatu, ale całego wizerunku i sposobu komunikacji. Wydaje się, że doświadczenie organizatorów targów ISPO – największej międzynarodowej platformy dla branży sportowej i outdoorowej – może być czynnikiem, który pozytywnie wpłynie na zmiany. Zapewniał o tym, w swoim otwierającym przemówieniu, szef Messe München Klaus Dittrich.

Tobias Gröber wyjaśnia nową koncepcję targów Outdoor by ISPO (fot. Messe München)

Potrzeba zmian została zasygnalizowana już jakiś czas temu. Stowarzyszenie European Outdoor Group, właściciel formatu i nazwy targów OutDoor, wzięło na swoje barki zarówno przepytanie wielu specjalistów z branży. Zakrojone na szeroką skalę badania miały przynieść odpowiedź na pewną stagnację jaka dotknęła branżę, oraz letnią imprezę targową organizowaną we Friedrichshafen. Jak zapewnił Mark Held, sekretarz generalny EOG, był to żmudny proces – rozmowy wewnątrz stowarzyszenia oraz z właścicielami i menadżerami nie dały oczywiście jasnej odpowiedzi, ale w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju nowej koncepcji targów. Końcowym efektem tego procesu było głosowanie członków EOG nad wyborem lokalizacji targów letnich. Na końcowym etapie w szranki stanęły trzy ośrodki targowe: Hamburg, Monachium i Friedrichshafen. Wynik głosowania już znamy – zwyciężyło ISPO i Monachium.

Nowe targi Outdoor by ISPO

Zatem przed szefami konceptu ISPO Tobiasem Gröberem oraz Markusem Hefterem pojawiło się zadanie stworzenia nowych targów letnich. Pierwsza impreza Outdoor by ISPO odbędzie się już za rok w dniach 30 czerwca – 3 lipca 2019 roku w Monachium.

Dyrektor targów ISPO Markus Hefter opowiada o pomysłach jakie planują organizatorzy, aby nowe letnie targi przyciągnęły więcej odwiedzających. Po leerj Mark Held i Tobias Gröber (fot. Messe München)

Niezwykle ważne wg organizatorów jest to, aby branża działała wspólnie, aby była otwarta na wszelkie zmiany i trendy, jakimi żyją społeczeństwa. Outdoor by ISPO może dzięki temu stać się najważniejszym punktem w letnim kalendarzu branży. Miejscem, które będzie nie tylko inspirować, ale również dostarczać wysokiej jakości biznesowych przeżyć. Od lat jak mantra powtarzane jest stwierdzenie, że outdoor się „starzeje”, że musimy zainteresować aktywnościami młodych ludzi, wykorzystując przestrzeń miejską oraz, co oczywiste, góry i naturę.

Dzięki temu, że Outdoor by ISPO zostanie wpisane w międzynarodową sieć networkingu możliwe będzie zaproszenie na targi nowych, ważnych graczy, eksploracja nowych sprzedażowych kierunków, inspirowanie nowych grup docelowych oraz dodawanie nowych aktywności do outdoorowego portfolio.

Konferencji prasowej Outdoor by ISPO towarzyszyła ciekawa prezentacja nowych trendów, pomysłów i haseł mających odświeżyć „outdoor” (fot. Messe München)

Szersze spojrzenie na outdoorowe targi

Organizatorzy proponują nowe spojrzenie na outdoor – proponują aby outdoorowy „core” rozszerzyć o dziedziny pokrewne, znajdujące się blisko naszej branży – tzw. Outdoor+, oraz, co równie, ciekawe dodać do przestrzeni targowej segment X-Industry, który stałby się miejscem do pokazania najmniejszych choćby związków pomiędzy outdoorem, a takimi branżami jak motoryzacja, elektronika, transport i logistyka, ochrona środowiska, nowe technologie etc.

To wszystko ma być zaprezentowane w halach targowych Messe München. W tym miejscu warto dodać, że zakończony został ostatni etap budowy hal i na odwiedzających czeka teraz komplet, czyli 18 hal wystawienniczych. Oczywiście Outdoor by ISPO nie wypełni całego kompleksu. Dlatego też organizatorzy planują przeznaczyć na najbliższe targi ok. 9 hal, zlokalizowanych od strony wejścia wschodniego (A4-B4-C4, A5-B5-C5, A6-B6-C6). Przy tym wejściu zlokalizowane będą parkingi oraz kemping. Narożnik przy halach C wzbogaci się wkrótce o nowe centrum konferencyjne, które również powinno zwiększyć atrakcyjność targowej oferty.

Propozycja układu hal podczas targów Outdoor by ISPO (fot. 4outdoor.pl)

Organizatorzy mają w planach również aktualizację układu poszczególnych hal, w których poszerzone zostaną wewnętrzne (centralne) ciągi komunikacyjne, a każda z nich zostanie wzbogacona o przestrzeń „Focus Area”. Wśród proponowanych tematów, które pojawią się w takich wyróżnionych miejscach znajdą się np. Running Symposium, Urban Outdoor Lab, Shoe Testing Area, Climbing & Safety Area, Vertical Fitness/Gym Area, Bike Test Parkour, Body & Mind Stage, Activation Areas (np. Yoga, Slacklining, Bouldering), CSR Hub + Makethon on Sustainability, Showroom for digital solution…

Ciekawym elementem prezentacji był kombinezon puchowy marki Black Yak, w którym Adam Bielecki wspinał się na K2 w zimie i ratował Elisabeth Revol na Nanga Parbat (fot. Messe München)

Opłaty i daty – rejestracja

Rozmawiając o targach nie sposób nie poruszyć kwestii opłat – w przypadku różnych typów stoisk metr kwadratowy ma kosztować:

  • row stand 130 Euro/m2,
  • corner stand 146 Euro/m2,
  • end stand 154 Euro/m2,
  • island stand 164/m2.

Dla firm, które współpracują z Messe München przy okazji innych targów: ISPO Munich, ISPO Beijing oraz ISPO Shanghai przewidziano dodatkowy pakiet „Global Benefit Package”.

Warto w tym miejscu wspomnieć o inicjatywie polskich firm-wystawców, jaką jest (nienowy już pomysł) utworzenia wspólnej, silnej prezentacji polskich marek outdoorowych w postaci Polish Outdoor Village. Firmy zainteresowane dołączeniem do “polskiej wioski” na targach OutDoor by ISPO 2019 w Monachium o kontakt z przedstawicielstwem targów: Joanną Biernacką-Goworek (jbiernacka@pro-business.eu) lub Agatą Białek (abialek@pro-business.eu) do 31.08.2018.

Targi monachijskie angażują w nowy projekt Outdoor by ISPO całe swoje doświadczenie oraz infrastrukturę (fot. 4outdoor.pl)

Wystawcy zainteresowani udziałem w OutDoor by ISPO na stronach www.ispo.com/outdoor znajdą już formularz zgłoszeniowy na OutDoor by ISPO 2019 wraz ze szczegółowymi warunkami uczestnictwa.  Ostateczny termin zgłoszeń dla wystawców upływa 15 stycznia 2019.

Jeśli chodzi o dalekosiężne plany to organizatorzy podali daty 3 najbliższych edycji:

  • 30 czerwiec – 3 lipiec 2019,
  • 28 czerwiec – 1 lipiec 2020,
  • 20 czerwiec – 23 czerwiec 2021.

Targi w Monachium nie ograniczą się tylko to terenów targowych. W planach jest stworzenie imprez towarzyszących w ramach OutDays, które będą odbywać się w mieście, przy dużym udziale najważniejszych monachijskich sklepów outdoorowych.

Wstępny plan targów Outdoor by ISPO. Tereny targowe zlokalizowane są blisko kempingu oraz zielonych terenów Riemer Park

Cosumer centric

Wszystkie powyższe plany i podjęte już działania mają odświeżyć branżę, mają również skierować ją bardziej w kierunku zmieniającego się dzień za dniem klienta. Misja i wizja w myśl, których działają EOG i organizatorzy targów ma inspirować wszystkich do działania. Wszelkie biznesowe aktywności nie mogą skupić się tylko na samych targach. Dlatego też ISPO proponuje całoroczną platformę wymiany informacji biznesowejispo.com, która powinna zachęcić graczy do aktywnego pozyskiwania wiedzy oraz prezentacji oferty przez 365 dni w roku. To jasna odpowiedź na „mobilne” czasy, w których powinien się również odnaleźć poczciwy, stary „outdoor”.

Dyskusja specjalistów, która była ostatnim punktem konferencji Outdoor by ISPO (fot. Messe München)

Dyskusja o przyszłości

Prezentację nowego konceptu targów wzbogaciła dyskusja specjalistów z rynku sportowego i outdoorowego. Dyskutanci reprezentowali różne segmenty rynku outdoorowego, jednak byli zgodni co do jednego – outdoor musi zdecydowanie odświeżyć swój przekaz do klientów, otworzyć się na nowoczesne technologie, zrozumieć nowe wymagania konsumenckie i umiejętnie wpisać się zdrowy styl życia. Nowa definicja wymaga wyjścia „outside the box”, poszerzenia rynku – wyjścia poza górski „core”, wykorzystywania wielu innych trendów, które dynamicznie rozwijają się na globalnym rynku. Portfel klienta jest jeden – namówić go, aby wydał na „outdoor” swoje fundusze wcale nie jest teraz łatwo, zwłaszcza, że branża konkuruje z o wiele mocniejszymi segmentami rynku, wystarczy wspomnieć tylko sport i modę.

Wyzwań zatem przed branżą co niemiara – dyskusja oczywiście nie znalazła na nie wszystkich odpowiedzi (relację z konferencji i dyskusji znajdziecie tutaj). Miejmy nadzieję, że nowe targi OutDoor by ISPO pomogą nam w lepszym zrozumieniu rynku, nawiązaniu nowych kontaktów, zdobyciu inspiracji i co najważniejsze w dalszym udanym rozwoju outdoorowego biznesu.

Piotr Turkot

 

 

 

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0